شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 183385

یک متخصص آسیب‌شناسی ورزشی گفت: افرادی که کم‌خونی دارند و یا دارای تنگی عروق هستند بیشتر دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند.

محلولی که از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند

سلامت نیوز:یک متخصص آسیب‌شناسی ورزشی گفت: افرادی که کم‌خونی دارند و یا دارای تنگی عروق هستند بیشتر دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،پویا دانشور ، در مورد عوامل بروز انقباض عضلات و "اسپاسم عضلانی" اظهار کرد: انقباض شدید و غیرارادی یک عضله را اسپاسم عضلانی می‌گویند. خوب گرم نکردن قبل از تمرینات، ورزش کردن در محیط گرم و مرطوب، کمبود کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم باعث بروز گرفتگی عضلانی می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان ورزشکار و باردار که کمبود کلسیم دارند بیشتر دچار اسپاسم عضلانی می‌شوند، ادامه داد: افرادی که کم‌خونی دارند و یا دارای تنگی عروق هستند بیشتر دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند.

این متخصص آسیب‌شناسی ورزشی درباره راه‌های پیشگیری گرفتگی عضلات، افزود: قبل از تمرینات ورزشکاران به اندازه کافی آب و مایعات بنوشند، همچنین محلول یک قاشق چایی‌خوری نمک در یک لیتر آب و خوردن آن قبل از شروع تمرینات می‌تواند تا حد زیادی از گرفتگی عضلانی جلوگیری کند.

دبیر هیات پزشکی استان اصفهان در پاسخ به اینکه نحوه درمان گرفتگی عضلات چگونه است، گفت: برخی ورزشکاران تجربه اسپاسم را داشته‌اند و زمانی که شخصی دچار این عارضه می‌شود باید به نحوی دستور آزاد کردن عضله را به مغز بدهیم که به‌طور مثال کندن مو، کشیدن عضله و ماساژ تأثیرات مثبتی دارند، اما معجزه نمی‌کنند.

دانشور افزود: اگر در هنگام راه رفتن عضله پایتان گرفت باید وزن بدن خود را روی پایی بیندازید که عضله‌اش گرفته است و حرکتی انجام ندهید، چراکه راه رفتن در زمانی که عضله اسپاسم شده است باعث خون‌ریزی داخلی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha