سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳

طلایی: وزارت بهداشت بابت جمع‌آوری نكردن زباله‌های بیمارستانی مدیون است

رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزارت بهداشت بابت جمع‌آوری نكردن زباله‌های بیمارستانی به تهرانی‌ها مدیون است.

مرتضی طلایی درباره جمع‌آوری و امحای زباله‌های بیمارستانی كه در حال حاضر توسط شهرداری تهران جمع‌آوری می‌شود، می‌گوید: زباله‌های بیمارستانی پیامدهای تهدید‌آمیزی برای جامعه دارند و جزو خطرناك‌ترین زباله‌ها محسوب می‌شوند. او در ادامه توضیحات خود می‌گوید: در حالی‌كه جمع‌آوری و امحای زباله‌های بیمارستانی به‌عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است اما شهرداری تهران آنها را جمع‌آوری می‌كند چرا كه اگر شهرداری نیز از جمع‌آوری آنها خودداری كند در افكار عمومی رعب و نگرانی ایجاد می‌شود. پیگیری این موضوع كه وزارت بهداشت موظف به جمع‌آوری و امحای زباله‌های بیمارستانی است در رسانه‌ها مطرح نشده اما پیگیری‌های لازم صورت گرفته.

طلایی در مورد هماهنگی‌های لازم برای جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع از وزارت بهداشت انتظار داریم با شهرداری هماهنگی‌های لازم را صورت داده و برای رسیدگی به این هماهنگی اقدامات لازم را انجام دهد و كار را به نحوی انجام دهد كه برای حال و آینده جامعه خطری ایجاد نكند. رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان كرد: نمونه‌های زیادی در شهر وجود دارد كه در آن حق و حقوق مردم پایمال می‌شود. این روند سالیان سال است كه وجود دارد.

او در ادامه توضیحات خود برای این روند گفت: از زمانی كه گفته شد شهرداری‌ها خودگردان شوند تمام دستگاه‌های دولتی و سایر نهادها و مجموعه‌هایی كه از شهر خدمات می‌گیرند از نظر شرعی، قانونی و اخلاقی مدیون شهروندانی هستند كه در این شهر پول می‌دهند تا آنها بهره‌برداری داشته باشند.

طلایی، وزارت بهداشت را برای جمع نكردن زباله‌های بیمارستانی به تهرانی‌ها مدیون دانست: از نگاه بنده وزارت بهداشت به مردم مدیون است چرا كه ما نمی‌توانیم زباله‌ها را روی زمین بگذاریم. مجبوریم آنها را جمع‌آوری كنیم كه هزینه این جمع‌‌آوری از جیب مردم است. آنهایی كه این موضوع را می‌دانند و به آن توجه نمی‌كنند باید شرعا و اخلاقا پاسخگو باشند چرا كه حق و حقوق مردم را رعایت نمی‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha