یک متخصص زنان و زایمان گفت: افزایش فشار خون ممکن است باعث زایمان زودرس، مرده زایی و پاره شدن جفت شود، به همین دلیل است که می گوییم مسئله پر اهمیتی است که باید سریعاً درمان شود تا بتوان به موقع از مادر و فرزندش محافظت کنیم.

فشارخون بالا دردوران بارداری باعث زایمان زودرس می‌شود

سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان گفت: افزایش فشار خون ممکن است باعث زایمان زودرس، مرده زایی و پاره شدن جفت شود، به همین دلیل است که می گوییم مسئله پر اهمیتی است که باید سریعاً درمان شود تا بتوان به موقع از مادر و فرزندش محافظت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مهرناز رادمهر، متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با سینا گفت: دوران بارداری دوران حساس و ویژه‌ای است که باید خیلی مراقب علائم و نشانه‌های غیر معمول در بدن باشیم.

 

وی ادامه داد: فشار خون یکی از علائم بسیار مهمی است که ممکن است مادران باردار را دچار مشکلات زیادی کند، اگر مادر بعد از هفته بیستم بارداری دچار افزایش فشار خون شود اما پروتئین در ادرارش وجود نداشته باشد مبتلا به افزایش فشار خون در بارداری شده است.

 

رادمهر، تصریح کرد: نکته قابل اهمیت این است که این افزایش فشار خون در چه ماهی از بارداری صورت گرفته باشد و میزان افزایش آن چقدر است؛ اگر فشار بالا و در ماه‌های اولیه باشد بسیار خطرناک است که باید سریعاً بررسی شود و درمان شود.

 

این متخصص زنان و زایمان افزود: افزایش فشار خون ممکن است باعث زایمان زودرس، مرده زایی، پاره شدن جفت و غیره شود به همین دلیل است که می گوییم مسئله پر اهمیتی است که باید سریعاً درمان شود تا بتوان به موقع از مادر  و فرزندش محافظت کنیم.

 

وی با بیان این مطلب که فشار خون در گردش خون جنین تاثیر دارد، افزود: وقتی مادر باردار به موقع مورد درمان قرار گیرد و ماما متوجه می‌شود که افزایش فشار خون دارد، سریعاً برای وی سونوگرافی تجویز می‌شود تا از رشد مطلوب جنین مطلع شود و از سلامت جنین اطمینان پیدا کند.

 

رادمهر، ضمن توصیه‌ای به مادران باردار تصریح کرد: هر وقت علائمی از قبیل افزایش ناگهانی وزن، ورم، درد بالای شکم تهو و غیره داشتید سریعاً مورد معاینه قرار بگیرید چون ممکن است جنین در معرض خطرات جدی قرار گرفته باشد.

 

این متخصص زنان و زایمان در پایان تصریح کرد: پس از زایمان هم فشار خون خود را به دقت کنترل کنید، البته یک هفته پس از زایمان فشار خون شما باید به حد نرمال خود برسد وگرنه باید بررسی شود ومورد درمان قرار بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha