زارعی از کشف 10 میلیارد ریالی داروهای تقلبی و غیرمجاز در استان فارس خبرداد و گفت: در بازرسی از تعدادی باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و عطاری‌ها کپسول های لاغری و چاقی از اجزای حشرات کشف شده است.

ردپای حشرات در داروهای تناسب اندام

سلامت نیوز: زارعی از کشف 10 میلیارد ریالی داروهای تقلبی و غیرمجاز در استان فارس خبرداد و گفت: در بازرسی از تعدادی باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و عطاری‌ها کپسول های لاغری و چاقی از اجزای حشرات کشف شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، معاون دادستان شیراز گفت: متاسفانه داروهای غیرمجاز از طریق شبکه های قاچاق وارد کشورشده و توزیع می شود که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توزیع داروهای غیرمجاز را بزه یا یک عنصر قانونی برای مبارزه و برخورد در نظر گرفته است.

او گفت: در سال گذشته با اضافه شدن تبصره یک به ماده 27 قانون مذکور اصلاحیه ای انجام شد که حمل، نگهداری، عرضه و یا فروش این محصولات را جرم تلقی کرده و مجازات های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

زارعی در ادامه گفت: با توجه به گزارش های دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی براینکه تعدادی از عطاری ها ، باشگاه های ورزشی و آرایشگاه های زنانه و بعضی از فروشگاه های مواد غذایی در خیابان انوری شیراز داروهای جسمی، روحی،سقط جنین، حجم دهنده ها و مکمل های لاغری و چاقی که اکثر این داروها حاوی مواد مسمویت زا ،مواد مخدر صنعتی و سنتی است به متقضایان ارائه می کنند، کار بازرسی از این اماکن در دستور کار قرار گرفت.

او تأکید کرد: دراین بازرسی ها مشاهده شد در بعضی از کپسول هایی که به مشتریان با عنوان داروهای لاغری یا چاقی عرضه می شود حاوی اجزای خشک شده حشرات است که از کشورهایی همچون چین وارد کشورمان می شود که پس از پودر شدن تحت عنوان داروی چاقی و لاغری به فروش می رسد.

او گفت: این کالاها ممنوعیت قانونی دارد و به عنوان کالاهای قاچاق سلامت محور محسوب می شوند که متاسفانه به میزان زیادی وارد کشور می شود و این روند ادامه دارد. زارعی گفت: از آبان ماه سال 94 تا کنون 822 مورد بازرسی از باشگاه های ورزشی، عطاری ها و ارایشگاه های زنانه بازدید بعمل آمده و بیش از 10 میلیارد ریال داروی غیرمجاز کشف شده است که درجلسه ای با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان این داروها معدوم شده است.

او گفت: بعضی از این داروها برندهای معروف در جهان هستند که در شرایط بدی نگهداری می شوند و گاها این برندها جعلی هستند که شبکه های قاچاق این ها را جعل می کنند.

معاون دادستان شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه بازرسی منظم از این اماکن در دستور کار است قاچاقچیان در شگرد جدیدی داروها را در خودروهای فرسوده پنهان کرده و به فروش می رسانند و سلامت مردم و آحاد جامعه را در معرض خطر جدی قرار می دهند. او تاکید کرد: اراده و عزم دستگاه قضایی برخورد قاطع با این تخلفات است که روند بازرسی و کشف داروهای غیرمجاز و برخورد با متخلفان همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha