وزیر بهداشت تاكید كرد: تحقق 50 درصد از سلامت جامعه در گروی همكاریهای بین‌بخشی است و وزارت بهداشت، تنها 25 درصد از عوامل منجر به سلامتی را ایجاد می‌كند.

دكتر وحید دستجردی، در كارگاه مشورتی «تدوین ابزار اندازه‌گیری و پایش عدالت در سلامت» ضمن بیان این مطلب افزود: همه ما مسئول عدالت در سلامت هستیم و تحقق سلامت در جامعه فقط از طریق سیستم بهداشت، درمان وآموزش پزشكی محقق نمی‌شود.

وی تاكید كرد: اگر بخواهیم در عوامل اجتماعی موثر بر سلامت تاثیرگذار باشیم باید همكاریهای همه گروهها، سازمانها و دستگاههای مختلف را جلب كنیم. ما به عنوان سیاستگذاران سلامت كشور باید راهكارها و مسیری را طی نماییم تا مردم سهم كمتری از هزینه‌های سلامت را متحمل شوند.

وزیر بهداشت، در ادامه با بیان این مطلب كه مفهوم عدالت در سلامت از عقیده و اعتقاد ما سرچشمه می‌گیرد، گفت: بدون عدالت، حركت در مسیر معنوی میسر نخواهد بود.

دكتر دستجردی در ادامه اظهار امیدواری كرد كه با تداوم كارگاههای مختلف بررسی راهكارهای تحقق عدالت در سلامت، شاهد دستیابی به شاخص‌های ارتقای سلامت برای آحاد مردم باشیم و این مسئله باید وظیفه و دغدغه همیشگی ما باشد.

دكتر امامی رضوی معاون سلامت این وزارتخانه نیز در این كارگاه طی سخنانی اظهار داشت: بعد از تشكیل دبیرخانه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در وزارت بهداشت، اقدامات گسترده‌ای برای تعیین حیطه‌های اولویت‌دار در این حوزه انجام شد كه بحث اساسی در این خصوص موضوع «عدالت» بود.

وی افزود: در دبیرخانه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، بحث «سنجش» و «ارتقای شاخص» به عنوان یكی از برنامه‌های محوری وزارت بهداشت پی‌گیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha