مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، از اجرای آزمایشی برنامه تکامل کودکان در یک استان خبر داد.

آغاز برنامه تکامل کودکان در 4 قوم ایرانی

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، از اجرای آزمایشی برنامه تکامل کودکان در یک استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد اسماعیل مطلق  درخصوص جزییات اجرای این طرح گفت: برنامه تکامل کودکان (ECD) در حال حاضر به صورت پایلوت در تاکستان قزوین شروع شده‌ و امسال قرار است در چهار منطقه و قوم مختلف مانند لر، عرب، کرد و ترک آن را پیاده کنیم.

وی افزود: این برنامه براساس آداب و رسومی طراحی شده‌ است که اقوام مختلف در رابطه با کودکان خود دارند؛ چراکه بسیاری ازآنها به نفع کودک است.

مطلق همچنین از همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بهزیستی برای اجرای طرح تکامل کودکان خبر داد و گفت: این برنامه باید پیش از تولد نوزاد آغاز شود و تا 18 سالگی او ادامه پیدا یابد. اما در حال حاضر در مقاطع کودکستان، پیش دبستانی، اول دبستان و هشت سالگی کودک اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اجرای این برنامه را در راستای تکامل کودکان از نظر جسمی، روحی، روانی، اجتماعی، معنوی، تکاملی، رفتار، گفتار و کردار عنوان کرد و افزود: برنامه تکامل کودکان یکی از اقدامات طرح تحول بهداشت است. اندازه‌گیری فاکتورهای رشد و سلامت جسمی نیز در حال حاضر در تمام کشور بویژه در حاشیه شهرها به صورت فعال انجام می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha