حفظ تنوع زیستی، بخش حیاتی پیمان ما با یکدیگر و سیاره ای است در آن  پرورش می یابیم

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی  22 مه 2016 برابر با 2 خرداد ماه جاری ضمن ترغیب همه دولت­ها و ذینفعان  به حفظ و مدیریت پایدار تنوع حیات روی زمین برای  نسل های کنونی و آینده  گفت حفظ تنوع زیستی، بخش حیاتی پیمان ما با یکدیگر و سیاره ای است که درآن پرورش می یابیم .
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
تنوع زیستی و خدمات زیست بومی  که فراهم می‌آورد، اساس زندگی روی زمین، معیشت و رفاه مردم در همه جا است. حمایت از تنوع زیستی و جلوگیری از زیان‌های بیشتر ، سرمایه گذاری ضروری بر آینده جمعی ما است.
تنوع زیستی مسئله مهم  و مرتبط در دستور کار  2030 برای توسعه پایدار است. آرمان پانزدهم  آشکارا اهمیت متوقف ساختن نابودی تنوع زیستی  و سایر آرمان ها اهمیت تنوع زیستی برای ریشه کن ساختن فقر، فراهم آوردن غذا و آب شیرین، و بهبود زندگی در شهرها را به رسمیت می شناسند.  ضروی است در زمینه  تلفیق تنوع زیست‌محیطی در برنامه‌ها و سیاست‌های بخش منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی و دگرگون ساختن چگونگی ارزش گذاری و مدیریت آن در جوامع، پیشرفت کنیم.
با وجود تعهدات متعدد، افزایش از بین رفتن تنوع زیستی در تمامی مناطق ادامه  دارد. تنها 15 درصد کشورها در مسیر دستیابی به "اهداف آیچی" در مورد تنوع زیستی تا تاریخ مورد نظر، یعنی سال 2020، هستند. به علاوه، گسترش پیش بینی شده بخش­هایی که به تنوع زیستی وابسته بوده و بر آن مؤثر هستند، شامل کشاورزی، جنگل­ داری، شیلات، و آبزی پروری، در دهه­های آینده چالشی مهم  برای متوقف ساختن نابودی تنوع زیستی  ایجاد خواهد کرد.
معکوس نمودن این روندها مستلزم اقدام همه بخش­ها و ذی نفعان، از دولت­های عضو و کارگزاری­ها سازمان ملل متحد  تا جامعه مدنی، دانشگاه، و کسب و کارها  خواهد بود. به پژوهش بهتر و اقدام بر اساس  شواهدی نیازمند هستیم که حاکی از لزوم تنوع زیستی  برای دستیابی به آرمان‌های اجتماعی و اقتصادی  هستند.
استفاده مسئولانه از منابع طبیعی برای توسعه پایدار ضروری است.  تلفیق تنوع زیست‌محیطی در برنامه‌ها و سیاست‌های بخش منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی تضمین خواهد کرد که پرداختن به نیازهای توسعه و حفاظت از محیط زیست متقابلا از یکدیگر حمایت می کنند.
اینجانب در روز جهانی تنوع زیستی،همه دولت­ها و ذینفعان را  به حفظ و مدیریت پایدار تنوع حیات روی زمین برای  نسل­های کنونی و آینده  ترغیب می نمایم. حفظ تنوع زیستی، بخش حیاتی پیمان ما با یکدیگر و سیاره ای است که در آن پرورش می‌یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha