مدیر کل طرح‌های ملی جوانان وضعیت نابسامان اجتماعی را از عوامل خودکشی میان نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

وضعیت نابسامان اجتماعی از عوامل خودکشی نوجوانان

سلامت نیوز:مدیر کل طرح‌های ملی جوانان وضعیت نابسامان اجتماعی را از عوامل خودکشی میان نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محسن طلایی  در مورد معضل خودکشی در میان جوانان و نوجوانان اظهار کرد: جامعه ما زبان جوانان را نمی‌فهمد، به همین دلیل نیز این جامعه نه تنها نمی‌تواند؛ مشکلات جوانان را حل کند، بلکه بر مشکلاتشان نیز می‌افزاید، بنابراین یکی از علت‌ها فشارهای مختلفی است که به جوان‌ها می‌آید و موجب افسردگی و سپس خودکشی در میان آنها شود.

وی با اشاره به اینکه خودکشی‌ها ناشی از فشار شدید روحی، روانی، درجات بالای افسردگی و فشاری است که گاهی با یک جرقه منفجر می‌شود، گفت: بنابراین باید این مساله را به عنوان آسیب اجتماعی، روان پریشی فردی و مشکلات اجتماعی ببینیم، اما متاسفانه این گونه نگاه نمی‌شود.

طلایی توضیح داد: جوانانی که دست به خودکشی می‌زنند، اکثرا وضعیت نابسامان اجتماعی، خانوادگی و روحی دارند؛ بنابراین باید به سمت حل مشکلات آنها برویم و از اینجا شروع کنیم که نگرشمان را به این مساله تغییر دهیم و از فضای سنتی نگرش به خودکشی بیرون بیاییم.

وی با تاکید بر اینکه به ویژه در خصوص نوجوانانی که خودکشی می‌کنند به شدت نیازمند یک بسیج فرهنگی، امکاناتی و بودجه‌ای هستیم، افزود: باید نسبت به این معضل فهم و شناخت پیدا کنیم و شروع به آسیب‌شناسی آن کنیم، این درحالی است که تاکنون در این زمینه خوب عمل نکرده‌ایم.

مدیر کل طرح‌های ملی جوانان در پایان خاطرنشان کرد: من گمان می‌کنم؛ عمده مساله را باید در آموزش و پرورش ببینیم و باید به شدت به فکر آموزش و پروش باشیم، زیرا نظام آموزش و پرورش ما به شدت دچار مشکل است و روش‌های غلطی در آن جریان دارد که فشارهای روحی و روانی را برای نوجوانان چند برابر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha