معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی در ژنو موضوعاتی مانند بیماری‌های واگیر، ایدز، مالاریا، ابولا، موضوع کودکان و مادران و نوجوانان و NCD مطرح شده و مورد برسی قرار خواهد گرفت.

"ایدز" و "ابولا" از محورهای مباحث مجمع جهانی بهداشت

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی در ژنو موضوعاتی مانند بیماری‌های واگیر، ایدز، مالاریا، ابولا، موضوع کودکان و مادران و نوجوانان و NCD مطرح شده و مورد برسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز دکتر علی اکبر سیاری که یکی از اعضای هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی است، گفت: این اجلاس فرصتی جهانی است که کشورها تجارب موفق خود را به دیگر کشورها منتقل کنند. در این اجلاس، مشکلات سلامت جهانی مطرح و تصمیماتی جهانی گرفته می‌شود و هر کشور مطابق با فرهنگ خود این تصمیمات را اجرا می‌کند.

معاون بهداشت در ادامه با بیان این که شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی شامل یک اجلاس عمومی است که در آن وزرای بهداشت سخنرانی می‌کنند، گفت: کمیسیون‌هایی نیز در این اجلاس تشکیل می‌شود که در آن بحث‌های فنی مطرح می‌شود و ما در همه این کمیسیون‌ها حضوری فعال خواهیم داشت. هر سال موضوعات جدید بهداشتی در این اجلاس مطرح می‌شود و سال گذشته نیز موضوع ابولا مطرح شد.

بنابر اعلام وب‌دا، معاون بهداشت یاد آور شد: با توجه به این که فرهنگ کشور ما با کشورهای غربی فرق می‌کند، باید در جلساتی که در مورد مسایلی مانند جنسیت و حقوق مطرح می‌شود حضور داشته باشیم که موضوعاتی که مطابق با فرهنگ ما نیست، تصویب نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha