یك متخصص غدد گفت: حدود 60 تا 70 درصد زنان در كشور به كمبود ویتامین D مبتلا هستند. برای جبران این كمبود بهتر است در معرض نورآفتاب قرار گرفته و مكمل‌های ویتامین D مصرف كنند.

دكتر بهمن قادریان در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: بسیاری از زنان و حتی مردان در كشور به كمبود ویتامین D مبتلا هستند كه علت آن كاهش مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین D و همچنین قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب است.

وی افزود: ویتامین D نقش بسیار مهمی را در بدن انسان ایفا می‌كند و كمبود این ویتامین عوارضی مانند بروز بیماری‌های قلبی عروقی، بروز التهاب و تشدید دیابت را در پی خواهد داشت.

قادریان تصریح كرد: همچنین در برخی مناطق، ویتامین D در چرخه منطقه وجود ندارد و در نتیجه این ویتامین در مواد غذایی به شدت كاهش می‌یابد. طبق تحقیقی كه در كشور قطر انجام شده، كمبود ویتامین D در بیش از 90 درصد جمعیت این كشور شایع است.

وی خاطرنشان كرد: زنان به دلیل نوع پوشش و استفاده بیش از حد از كرم‌های ضد آفتاب كمتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند؛ بنابراین لازم است كه در طول روز در حیاط منزل و یا اتاق‌های آفتاب‌گیر خانه در معرض نور آفتاب قرار گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز اظهار كرد: اگر چه قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای جذب ویتامین D مفید است ولی قرار گرفتن طولانی مدت در نور آفتاب نیز خطر سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

وی با توصیه به این كه از كرم ضد آفتاب نیز در حد لزوم استفاده شود، گفت: زندگی آپارتمان نشینی و از بین رفتن حیاط خانه‌ها در افزایش میزان كمبود ویتامین D موثر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha