مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان گفت :91.7 درصد بیمه شدگان طرح بیمه همگانی سلامت زیر یک میلیون تومان درآمد دارند.

برای خدمات بهتر بیمه ها تجمیع شوند

سلامت نیوز: مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان گفت :91.7 درصد بیمه شدگان طرح بیمه همگانی سلامت زیر یک میلیون تومان درآمد دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان،محمد جواد کبیر مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه این بیمه دارای صندوق های بسیاری است که به خدمات دهی به هموطنان می پردازد، گفت: در این بیمه صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، مشاغل و بیمه همگانی وجود دارد که هر فرد بسته به نوع قرارگرفتن درگروه خاص تحت پوشش این صندوق ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: صندوق بیمه همگانی ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه است، افرادی که در جز این صندوق محسوب می شوند به صورت رایگان بیمه خواهند شد. در حال حاضر 91.7 درصد بیمه شدگان صندوق همگانی  زیر یک میلیون تومان درآمد دارند و براساس آمارها در آمد 75 درصد کل خانوار تحت پوشش این نوع بیمه به کمتر از یک میلیون تومان در ماه می رسد. همچنین 86 درصد بیمه شدگان بیمه همگانی در حاشیه شهرها سکونت دارند.

به گفته مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان تمامی بیمه شدگان،‌بیمه همگانی سلامت ایرانیان باید خدمات سرپایی و بستری را از بیمارستانهای دولتی دریافت کنند.

به گفته وی درحال حاضر بیمه روستاییان نیز رایگان است و 23 میلیون بیمه شده از خدمات رایگان این بیمه استفاده می کنند. البته سهم بیمه کارکنان دولت 6 درصد است که 2 درصد آن را دولت و 2 درصد اداره دولتی و 2 درصد نیز توسط فرد کارمند پرداخت می شود. این درحالی است که حق بیمه تامین اجتماعی 9 درصد است.

وی بر لزوم تجمیع بیمه ها برای ارائه خدمات بهتر تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون تمامی بیمه ها باید با یکدیگر تجمیع شوند و اینکار می تواند تمامی گروه های نیازمند را تحت پوشش رایگان قرار دهد. براساس قانون تجمیع،حقوق بگیران دولت نیز بر اساس دهک بندی ها سهم بیمه پرداخت می کنند. با اجرای این طرح افراد متمول یا 100 درصد سهم بیمه را پرداخت کرده یا از خدمات آزاد استفاده می کنند.

به گفته کبیر،اگر می خواهیم بیمه ها موفق عمل کنند طرح تجمیع باید به زودی زیر نظر وزارت بهداشت اجرا شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha