چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 18354

جامعه پرستاری مثل انبار باروتی است که نباید بی‌جهت آن را تحریک کرد که در این صورت، مسئولیت آن بر عهده کسانی است که به هشدارها و اعتراض های پرستاران توجه نمی کنند.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به ابلاغ آیین نامه تبعیض‌آمیز بیمارستانهای هیئت امنایی و اجرای آن در بیمارستان شهید مدرس تهران که منجر به تجمع و اعتراض پرستاران گردید، گفت: جامعه پرستاری مثل انبار باروتی است که نباید بی جهت آن را تحریک کرد که در این صورت، مسئولیت آن بر عهده کسانی است که به هشدارها و اعتراض های پرستاران توجه نمی کنند.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با فردا اظهارداشت: در پی اجرای این آیین نامه در بیمارستان مدرس، پرستاران با گماردن یک پرستار در هر بخش برای انجام کارهای اورژانسی، در محل آمفی تئاتر این بیمارستان تجمع کرده و خواهان لغو این دستورالعمل شدند.

وی با اشاره به اعتراض پرستاران به اینکه نماینده ای از پرستاران در هیئت امنای بیمارستان حضور ندارد، گفت: گروه تمامیت خواه به دنبال قبضه کردن مدیریت بیمارستان توسط پزشکان هیئت علمی است که از این طریق بتواند فشار بیشتری به پرستاران در جهت تامین منافع گروهی از پزشکان وارد کند.

شریفی مقدم به شعار عدالت در سلامت که توسط وزیر بهداشت دولت دهم مورد تاکید قرار گرفته است، اشاره کرد و افزود: اقدام وزارت بهداشت در هیئت امنایی کردن بیمارستانها به این شکل و روش، در تضاد کامل با شعار خانم دکتر دستجردی قرار دارد.

دبیرکل خانه پرستار به تبعات اجرای این طرح در بیمارستانهای دولتی اشاره کرد و گفت: این طرح منجر به اختلاف 100 برابری درآمد پزشکان و سایر گروههای غیرپزشکی در بیمارستانها می شود.

وی تاکید کرد: بارها توسط خانه پرستار اعلام گردیده که مسئولان امر هشدارهای پرستاران را جدی بگیرند و اجازه ندهند جامعه پرستاری ملتهب شود. چون آن وقت مسئولیت خسارت جبران ناپذیر آن متوجه کسانی است که این هشدارها را جدی نگرفته اند.

بیمارستان شهید مدرس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که زودتر از سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور نسبت به ابلاغ آیین نامه بیمارستانهای هیئت امنایی اقدام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha