عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: قوه قضاییه حتی برای یک مورد از 220 پرونده تخریب باغات شهر تهران رأی صادر نکرده است.

تندگویان: به یاد ندارم کسی به خاطر تخریب باغات تهران مجازات شده باشد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: قوه قضاییه حتی برای یک مورد از 220 پرونده تخریب باغات شهر تهران رأی صادر نکرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمدمهدی تندگویان عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص پیگیری پرونده تخریب باغات شهر تهران در دستگاه قضایی، اظهار داشت: مسئول پیگری پرونده های تخریب باغات شهر تهران اداره حقوقی مناطق شهرداری ها هستند اما از مجموع 220 پرونده ای که در کمیسیون ماده 7 برای اعمال تبصره ماده یک، یعنی مصادره به قوه قضاییه فرستاده شده تاکنون برای یک پرونده هم رأی صادر نشده است.

وی با تأکید بر اینکه برای تخریب باغات مجازات های مختلفی در قانون وجود دارد، تصریح کرد: از پرونده های موجود حدود 220  پرونده  مصادره باغات است که از ابتدای تشکیل کمیسیون ماده 7 به دستگاه قضایی ارسال شده است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان داشت: مابقی پرونده های تخریب باغات مربوط به اعمال ماده 4 یعنی برخورد با متخلفان می شود که قانون برای آن از 6 ماه تا 2 سال زندان در نظر گرفته است که متأسفاته برای هیچ کدام از آنها رأی صادرنشده است.

تندگویان گفت: حتی یک مورد هم به یاد ندارم که شخصی در رابطه با قطع درختان و یا نابودی باغات چه از عوامل مقصر در شهرداری و چه از عوامل ذی نفع به زندان رفته باشند و هیچ کدام از راهکار های حفاظت از باغات در قوه قضابیه اجرا نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha