چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 18355

واکسن آنفلوآنزای خوكی به لحاظ ضریب ایمنی بدن در مقابل این بیماری فقط 50 درصد ایمنی داشته وبرای کودکان بالای دو سال و افرادی که از بیماریهای زمینه ای و مزمن رنج می برند، کاربرد دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، میزان ایمنی واکسن آنفلوانزای نوع A را تنها 50 درصد اعلام کرد.

دکتر محمود بیگلر به خبرنگار اجتماعی «فردا» گفت: این واکسن به لحاظ ضریب ایمنی بدن در مقابل بیماری آنفلوانزای A فقط 50 درصد ایمنی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تزریق این واکسن به کودکان زیر 6 ماه توصیه نمی شود، افزود: این واکسن برای کودکان بالای دو سال و افرادی که از بیماریهای زمینه ای و مزمن رنج می برند، کاربرد دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: افراد مبتلا به این بیماری می بایست مایعات فراوان بنوشند و چنانچه بیماری آنها بهبود پیدا نکرد، آن وقت به پزشک مراجعه کنند و تحت درمانی دارویی قرار بگیرند.

وی در ارتباط با عوارض واکسن آنفلوانزای A گفت: کشورهای تولید کننده نیز برای همه شهروندان خود این واکسن را تزریق نمی‌کنند و تنها افرادی که با مبتلایان به این عارضه درگیر هستند و افراد پرخطر، می توانند از این واکسن استفاده ‌‌کنند.

این در حالی که است، با پایان مراسم حج تمتع و بازگشت حدود 65 هزار حاجی به کشور، پیش بینی می شود که این تعداد حاجی حداقل دو میلیون استقبال کننده داشته باشند که همین مسئله نگرانی مسئولان و مدیران نظام سلامت را در پی داشته است و از چندی قبل تمامی مراکز درمانی دولتی در آماده باش کامل به سر می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha