ریاست ایران بر گروه کشورهای غیرمتعهد، اکو و جی 5 در مجمع امسال

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با اشاره به حضور وزرای بهداشت کشورهای دنیا در شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار داشت: هر سال به همت سازمان بهداشت جهانی این مجمع برگزار می شود و امسال نیز در خصوص اهداف توسعه پایدار و به ویژه سلامت و تندرستی بحث و تبادل نظر می شود.
به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی ظهر امروز در حاشیه برگزاری روز اول مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار داشت: هدف توسعه پایدار، دسترسی آحاد مردم به خدمات سلامت شامل بهداشت و درمان است و ایران در مجمع امسال، ریاست گروه کشورهای غیر متعهد را نیز بر عهده دارد که جلسه مفصلی با حضور این وزرای بهداشت کشورها، رییس سازمان بهداشت جهانی و تعدادی از مدیران ارشد سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.
وزیر بهداشت با اشاره به عضویت بیش از صد کشور در گروه کشورهای غیر متعهد، تصریح کرد: امروز در پایان نشست کشورهای غیر متعهد که به ریاست ایران برگزار می شود، بیانیه ای قرائت می شود و فردا نیز در صحن علنی مجمع در خصوص دیدگاه های ایران در حوزه های مختلف سلامت، عدالت در دسترسی به خدمات و طرح تحول نظام سلامت گزارش هایی ارائه خواهد شد.
دکتر هاشمی از ریاست ایران بر گروه کشورهای اکو و جی 5 در این مجمع خبر داد و گفت: در گروه جی 5 که جمعی از همسایگان کشور حضور دارند هدف ما کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر است که ریاست این گروه در شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت بر عهده ایران است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در مجمع امسال درخواست هایی برای ملاقات با نمایندگان ایران داده شده است، افزود: در فرصت محدود  دو روز و نیم، سعی داریم با همتایان اروپایی و غیراروپایی خود دیدار کنیم تا بتوانیم در راستای اهداف کشور و مردم، تصمیماتی را اتخاذ کنیم.
دکتر هاشمی به دیدار با وزیر بهداشت فنلاند اشاره کرد و گفت: در این دیدار عمدتا در خصوص بهداشت دهان و دندان، کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر و ساخت دارو و تجهیزات پزشکی مذاکراتی داشتیم که بنا شد پس از ملاقات های دوجانبه در آینده بین مقامات دو کشور، بتوانیم ظرف دو ماه آینده تفاهم نامه ای را با این کشور امضا کنیم./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha