معاون اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اجرای مانور بازرسی از مراکز عرضه مواد دخانی به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات در سراسر کشور خبر داد.

سلامت نیوز:معاون اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اجرای مانور بازرسی از مراکز عرضه مواد دخانی به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محسن فرهادی ، در خصوص جزییات این مانور گفت: از امروز مانوری را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، اتاق اصناف تهران، مانوری برای بازرسی از مراکز عرضه مواد دخانی به وسیله ماشین‌های پژو و سمند سفید رنگ با لوگوی سامانه بهداشت 190 طراحی شده‌ است. هدف اصلی این طرح اطلاع رسانی و آموزش به عموم مردم، کسبه و اصناف است. در این مانور اتاق اصناف تهران، دادسرای ناحیه 19 و واحد اماکن نیروی انتظامی با ما همراه خواهند بود.

وی افزود: طی این بازرسی‌ها به مراکز عرضه کننده مواد دخانی اعلام می‌کنیم هرنوع تبلیغ مواد دخانی ممنوع است. همچنین ادوات مصرف دخانیات مثل پیپ، قلیان و... باید طوری فروخته شوند که در معرض نمایش قرار نگیرند و منجر به تبلیغ نشوند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین از بازرسی مراکز فاقد پروانه کسب مواد دخانی نیز خبر داد و گفت: به این مراکز اخطارهای لازم داده می‌شود و امیدواریم مجبور نشویم واحدی را پلمب کنیم. به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز اعلام کرده‌ایم که مانور امروز به طور همزمان در سایر استان‌ها نیز انجام شود. در تدارک هستیم شعار هفته ملی دخانیات که "قلیان، سمی برای خانواده" در نظر گرفته شده است را نیز روی خودروهای بازرسی قرار گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha