چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 18361

محققان موفق به كشف شیوه‌ای جدید برای درمان هپاتیت C شده‌اند.

یك پژوهش جدید نشان داد: روشی جدید و آزمایشی برای مقابله با هپاتیت C قادر است، عملكرد ویروس این بیماری را در شامپانزه‌ها متوقف كند و برای معالجه این عفونت مزمن در انسانها نیز موثر است.

این شیوه جدید درمانی با متوقف كردن مولكولی عمل می‌كند كه نقش آن كمك به تكثیر ویروس هپاتیت C‌ است.

به گفته دانشمندان مركز تحقیقات بیوپزشكی سوات وست؛ روش درمانی جدید هم اكنون در مرحله آزمایشات كلینیكی انسانی است و در حال حاضر در مرحله اول مطالعات بالینی در داوطلبان سالم قرار داد.

به گفته محققانی كه نتایج مطالعات خود را در مجله ساینس منتشر كرده‌اند؛ این اولین دارو در نوع خود است كه روی انسانها آزمایش می‌شود.

محققان خاطرنشان كردند: تاثیر این دارو تا چند ماه پس از مصرف ادامه دارد.

دارویی كه در این درمان جدید استفاده می‌شود«SPC3649» نام دارد كه از یك اسید نوكلئیك اختصاصی با عنوان «اسید نوكلئیك قفل شده» و تولید شركت داروسازی دانماركی سانتاریس فارما تولید شده است. این دارو در واقع مولكول «میكرو ار ان آ 122» را به دام می‌اندازد كه ویروس هپاتیت C از این مولكول برای تكثیر خود استفاده می‌كند.

دكتر روبرت لان فورد سرپرست این تحقیقات می‌گوید: همكاری‌های ما تایید كرده است كه داروی جدید به شكل خاصی در درمان عفونت‌های ویروس هپاتیت C در شامپانزه‌ موثر و مفید است.

این پژوهش همچنین نشان داد كه روش جدید می‌تواند در درمان سایر بیماریها از جمله ایدز، سرطان و بیماریهای التهابی مفید و سودمند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha