نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم رفع خلاء های قانونی و همچنین تعیین تکلیف ماده واحده حمایت از حیوانات بی سرپرست برای مقابله با حیوان آزاری در کشور تاکید کرد.

دولت ماده واحده حمایت از حیوانات بی‌سرپرست را تعیین تکلیف کند

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم رفع خلاء های قانونی و همچنین تعیین تکلیف ماده واحده حمایت از حیوانات بی سرپرست برای مقابله با حیوان آزاری در کشور تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،فرج الله عارفی در واکنش به انتشار فیلم مربوط به حیوان آزاری در شهرستان آستارا، تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار حیوان آزاری ها باید زمینه های بروز حیوان آزاری در کشور بررسی و واکاوی و همچنین خلاء های قانونی برای حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست رفع شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری ارسال ماده واحده حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست به دولت از سوی سازمان محیط زیست، ادامه داد: متاسفانه با گذشت سه ماه از ارسال این ماده واحده اما هنوز دولت اقدامی برای بررسی آن نکرده درحالی که باید در جهت حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست این موضوع تعیین تکلیف شود.

عارفی با بیان اینکه حیوان آزاری در کشور باید به ضد ارزش تبدیل شود، تصریح کرد: هر چند شمار حیوان آزاری ها در کشور زیاد نیست و این موضوع بیشتر از سوی افراد محدودی در کشور رخ می دهد اما نیاز است رسانه ها به ویژه صداوسیما با ارائه برنامه های مناسب به نکوهش حیوان آزاری درکشور پرداخته و فرهنگ سازی در این زمینه بیشتر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بخش عمده از حیوان آزاری در کشور را مربوط به حیوانات ولگرد دانست و تصریح کرد: آزار و شکنجه حیوانات برخلاف نص صریح قرآن، احادیث، موازین شرعی، اسلامی  است و نباید نجس بودن سگ را دلیل و توجیه مناسبی برای حیوان آزاری قرار داد.

وی با بیان اینکه امحا و نابودی حیوانات ولگرد خطرآفرین باید طبق شرایط خاصی انجام شود، گفت: هر چند نابود کردن حیواناتی که وجودشان برای انسان خطرآفرین است امری ضروری به نظر می رسد ولی نباید فراموش کرد که این موضوع نیز باید طبق شرایط خاص و با کمترین آزاری در سریع ترین زمان ممکن از سوی افراد متخصص انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری ها به عنوان متولی و بر اساس وظایف قانونی خود باید نسبت به جمع آوری حیوانات ولگرد خطرآفرین اقدام کرده و بر اساس چارچوب های اصولی و قواعد خاص نسبت به امحای آنها اقدام کنند.

 انتشار فیلم مربوط به حیوان آزاری در شهرستان آستارا در شبکه های اجتماعی، اعتراض بسیاری از شهروندان، دوستداران و حامیان حقوق حیوانات در پی داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha