یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 18365

مدیرکل درمان، باز پروری و حرفه آموزی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت؛ با موافقت وزارت بهداشت و نهایی شدن پروتکل درمانی شربت تریاک، توزیع این ماده دارویی برای درمان معتادان در مراکز درمانی سراسر کشور به احتمال زیاد از ماه آینده آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر سعید صفاتیان افزود؛ این پروتکل درمانی از سوی مجری طرح آزمایشی (مرکز ملی مطالعات اعتیاد کشور) مراحل نهایی خود را طی کرده و نسخه نهایی آن به ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل شده است.

 در این پروتکل، جزییات درمان با شربت تریاک شامل گروه های تحت پوشش، تعداد و شرایط مراکز عرضه کننده و بسیاری موارد و جزییات دیگر در خصوص توزیع شربت تریاک در بین معتادان به تریاک مشخص شده است. صفاتیان گفت؛ 100 مرکز درمانی برای توزیع شربت تریاک در سراسر کشور راه اندازی می شود.

وی با اشاره به رویکرد و نگاه مثبت وزیر بهداشت با طرح توزیع شربت تریاک تاکید کرد که برخی رده های پایین دست این وزارتخانه مشکلاتی برای این طرح ایجاد کردند که این موجب نگرانی ستاد مواد مخدر شده است.

صفاتیان یادآور شد؛ جلسه یی در خصوص تعیین روند توزیع شربت تریاک در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد که در این جلسه نماینده سازمان بهزیستی و نماینده سازمان زندان ها برای راه اندازی 70 مرکز اختصاصی توزیع شربت تریاک در مجموعه های زیر دستی خود اعلام آمادگی کردند. وی خاطرنشان کرد؛ نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید هر چه زودتر تکلیف خود را در این زمینه مشخص کند، تا این طرح تا یک ماه آینده آغاز شود و در غیر این صورت باز هم شاهد تاخیر در این خصوص خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha