رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت:‌ در سال گذشته 150 میلیارد تومان اعتبار به بخش دهان و دندان اختصاص داده شد.

صرف 150 میلیارد تومان در بخش دهان و دندان طی سال گذشته

سلامت نیوز:رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت:‌ در سال گذشته 150 میلیارد تومان اعتبار به بخش دهان و دندان اختصاص داده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حمید صمد‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به حوزه دهان و دندان استان افزود: متاسفانه اعتبارات در سال‌های گذشته مشخص نبود و با تاکید وزیر بهداشت و با اجرای طرح تحول سلامت اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: طی سال گذشته 150 میلیارد تومان اعتبار به بخش دهان و دندان اختصاص داده شد؛ در حالی که اعتبارات دهان و دندان در سال 92 - 93 حدود چهار میلیارد تومان بوده است.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه 90 درصد جامعه با مشکلات دهان و دندان مواجه هستند و بر همین اساس وزارت بهداشت برنامه‌هایی در دستور کار قرار داد. در سال گذشته دو حرکت در حوزه دهان و دندان صورت گرفت که برنامه پیشگیری با گروه هدف دانش‌آموزان ابتدایی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با کمک بیمه سلامت ایران، خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش‌آموزان شش تا 14 سال ارائه می‌شود. 1100 مرکز روستایی در سطح کشور را به تجهیزات دندانپزشکی و نیروهای متخصص مجهز کرده‌ایم.

صمدزاده تاکید کرد: بیشترین پوسیدگی دندان در مناطق شهری و حاشیه شهرها بوده که علت این امر هم وضعیت تغذیه‌ بوده است.

وی با بیان اینکه استان‌های برخوردار کشور وضعیت پوسیدگی دندان‌های آنها بدتر است، گفت: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و یزد بیشترین میزان پوسیدگی دندان در سن 12سالگی را دارند و کمترین میزان پوسیدگی در استان‌های سیستان و بلوچستان و بوشهر و بندرعباس به علت استفاده از تولیدات دریایی است.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: پرداخت از جیب مردم در حوزه دهان و دندان 6500 میلیارد تومان بوده که این میزان هزینه رقم بالایی بوده، بنابراین وزارت بهداشت برای خدمات دهی بیشتر به مردم تلاش دارد تا این میزان را کاهش دهد.

صمدزاده تصریح کرد: در کل کشور هفت میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی داریم که اطلاعات شناسنامه الکترونیک دهان و دندان 4.5 میلیون نفر از این تعداد به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بهداشت دهان و دندان برای جامعه هدف در سطح کشور بین 5 استان اول قرار گرفت. همچنین شاخص دهان و دندان در بین افراد 6 تا 12 سال کشور، 2.1 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha