یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 18367

نتایج تحقیقات انجام شده در آمریکا حاكیست؛ نوشیدن قهوه می‌تواند خطر سرطان پروستات مهاجم و پیش رونده را کاهش دهد.

این تحقیقات که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد انجام شده، در کنفرانس سازمان آمریکایی تحقیقات درباره سرطان، مطرح شده است. بنا براین مطالعات، احتمال ابتلا به سرطان‌های پیش رونده در مردانی که قهوه زیاد می‌نوشند، 60 درصد کمتر از مردانی است که اصلا قهوه مصرف نمی‌کنند. قهوه در نحوه تجزیه شکر در بدن شخص و نیز میزان هورمون‌های جنسی که هر دو با سرطان پروستات ارتباط دارند، تاثیر می‌گذارد.

دکتر کاترین ویلسون، پژوهشگری که در مطالعات مورد بحث شرکت داشته، می‌گوید: تاکنون بین شیوه زندگی انسان و خطر ابتلا به سرطان پروستات به خصوص سرطان‌های پیش رونده و مهاجم، ارتباطی یافت نشده بود. به همین جهت اگر در مطالعات دیگر نیز ارتباط مصرف قهوه با سرطان پروستات تایید شود، کشف این ارتباط پیشرفت مهمی خواهد بود.

البته پژوهشگران هنوز مطمئن نیستند کدام یک از ترکیبات قهوه ممکن است تاثیر مثبت داشته باشد و تاکید می‌کنند که رسیدن به نتیجه قطعی نیازمند تحقیقات بیشتری در این باره است اما دکتر ویلسون می‌گوید؛ این تحقیقات حداقل این موضوع را تایید می‌کند که نباید نگرانی از ابتلا به سرطان پروستات سبب شود که شخص نوشیدن قهوه را ترک کند.

هلن ریپون، از بنیاد خیریه سرطان پروستات، می‌گوید بررسی‌های قبلی در مورد تاثیر مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار روی سرطان پروستات به نتایج متفاوتی رسیده بود.

ریپون می‌گوید: ما نمی‌خواهیم توصیه کنیم که مردان به دلیل بررسی‌های اخیر به مصرف بیش از حد قهوه عادت کنند، به خصوص که مصرف کافئین زیاد از نظر سلامت می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، ولی مردانی که هم‌اکنون از خوردن روزانه یک فنجان قهوه لذت می‌برند می‌توانند اطمینان حاصل کنند که لازم نیست به خاطر ترس از سرطان پروستات، نوشیدن قهوه را کنار بگذارند.

به نوشته بی بی سی، این یافته‌ها نتایج بررسی میزان مصرف قهوه در میان 50 هزار مرد به مدت چهار سال  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha