چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 183693

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ملاقات وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی در حاشیه شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو خبر داد و گفت: در این دیدار بر تشکیل کارگروه‌های مشترک برای اجرایی کردن تفاهم اخیر دو کشور به منظور آشنایی با دستاوردها و پتانسیل‌های یکدیگر تاکید شد.

دکتر هاشمی با وزیر بهداشت کره ملاقات کرد

سلامت نیوز:رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ملاقات وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی در حاشیه شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو خبر داد و گفت: در این دیدار بر تشکیل کارگروه‌های مشترک برای اجرایی کردن تفاهم اخیر دو کشور به منظور آشنایی با دستاوردها و پتانسیل‌های یکدیگر تاکید شد.

به گزارش سلامت نیوز عباس زارع نژاد پس از ملاقات وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی در ژنو، با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی بین دو کشور در ماه گذشته، اظهار کرد: در این دیدار، بنا شد کارگروه‌های مشترکی به منظور آشنایی با دستاوردها و پنانسیل‌های یکدیگر و تسهیل اجرای این تفاهم‌نامه مشخص شوند و به دو کشور سفر کنند.

وی با بیان اینکه دکتر هاشمی و وزیر بهداشت کره جنوبی بر گسترش همکاری‌ها و حمایت از این کارگروه‌ها تاکید داشتند، افزود: چندین شرکت معتبر کره‌ای از جمله سامسونگ و هیوندای نیز برای حضور در حوزه سلامت ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و در این دیدار اظهار امیدواری شد، ظرف 6 ماه پس از حضور رئیس جمهور کره جنوبی در ایران، این تفاهم‌نامه و اجرای پروژه‌های مشترک نیز به نتیجه رسیده باشد.

زارع نژاد تسهیل ورود سرمایه‌های خارجی و اعتماد آنها به بازار ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در قالب مذاکراتی که بین دو کشور انجام خواهد شد، اعتماد بیشتری برای سرمایه گذاری در ایران جلب خواهد شد و وزیر بهداشت کره نیز از مذاکرات با بانک اکسین حمایت و از وزیر بهداشت کشورمان برای حضور در نمایشگاه صنعت پزشکی و توریسم در مهر ماه برای سفر به این کشور دعوت کرد.

براساس گزارش وبدا، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به تاکید وزیر بهداشت کشورمان بر لزوم اجرایی شدن تفاهم نامه بین دو کشور، تصریح کرد: دکتر هاشمی معتقد است که نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سیاست صلح و عاری کردن تمام دنیا و شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای بسیار مهم و اساسی است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha