چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 183700

یكشنبه هفته گذشته در جلسه غیرعلنی شورا، پشت درهای بسته طرح صیانت از باغات مورد بررسی قرار گرفت ولی در نهایت به تصویب نرسید و به دلیل انتقادهایی كه تعدادی از اعضا ماده ۴ این طرح داشتند دوباره به كمیسیون تخصصی برگشت. در این میان رسانه‌ها از قول محمد حقانی، از اعضای شورای شهر، لیستی ٥ نفره از اعضای شورا را منتشر كردند كه منتقد این طرح بودند.

سلامت نیوز: یكشنبه هفته گذشته در جلسه غیرعلنی شورا، پشت درهای بسته طرح صیانت از باغات مورد بررسی قرار گرفت ولی در نهایت به تصویب نرسید و به دلیل انتقادهایی كه تعدادی از اعضا ماده ۴ این طرح داشتند دوباره به كمیسیون تخصصی برگشت. در این میان رسانه‌ها از قول محمد حقانی، از اعضای شورای شهر، لیستی ٥ نفره از اعضای شورا را منتشر كردند كه منتقد این طرح بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد دیروز اسماعیل دوستی، یكی از نام‌های این لیست ٥ نفره، به‌شدت نسبت به افشای این نام‌ها واكنش نشان داد. واكنشی كه باعث شد تا بین وی و محمد حقانی بحثی شدید درگیرد.

این عضو شورای شهر در صحن علنی شورای شهر با انتقاد از اعلام نام ۵ نفر به عنوان حامی قطع درخت، گفت: خدا را شكر كه این افراد نماینده مجلس نشدند اگر این گونه می‌شد هر روز یك بحران برای كشور درست می‌كردند.

وی ادامه داد: حافظی و حقانی نیز برای بازگشت به طرح صیانت از باغات دستان‌شان را بالا بردند و قبول داشتند طرح‌شان دچار مشكلاتی است، این چه عوامفریبی‌ای است كه نام ۵ نفر را به عنوان مدافع قطع درخت و باغات اعلام می‌كنند. مطمئن باشید اگر عضوی در شورا تضعیف شود همه تضعیف می‌شوند. دوستی با بیان اینكه كارشناسانی كه به محیط‌زیست خط می‌دهند كارشناسان مریضی هستند، گفت: من روی كاغذ سیگار دستور جلوگیری از قطع درخت را می‌دادم.

من مدتی كه شهردار منطقه سه بودم زیر بار قطع یك درخت هم نرفتم محكم ایستادم و این مقاومت باعث بركناری‌ام شد. وی در ادامه با تاكید بر اینكه قانون قبلی در خصوص حفظ باغات قانون محكم‌تری است، گفت: مشكل قانون برج باغ‌ها، اجرایی است كه باید اصلاح شود. این سخنان دوستی با واكنش حقانی مواجه شد به طوری كه خطاب به دوستی گفت: كاغذهای سیگاری كه روی آن دستور می‌دادید را رو كنید كاغذهای سیگار جدید را هم رو كنید.

وی تاكید كرد: كمیسیون محیط زیست شورا بهترین كارشناسان را دارد و این درست نیست كه بگوییم آنها مریض هستند. مریض من و شما هستیم كه باید در‌ آی‌سی‌یو بستری شویم، این كارشناسان ما مریض هستند كه می‌گویند باغات كن را حفظ كنید، باغات تهران در حال تخریب هستند؟


حقانی ادامه داد: من وكیل‌الدوله نیستم، من وكیل مردم هستم شما خودتان نام كارشناسان محیط زیست را می‌دانید و می‌دانید چه افراد متخصصی هستند و نیازی نیست من نام آنها را ببرم من تا آخر از حفظ درخت‌ها حمایت خواهم كرد و از راهی كه می‌روم كوتاه نخواهم آمد. اما در كنار این، موضوع دیگری مطرح شده كه از آن می‌توان به شاخ و شانه كشیدن برخی اعضای شورا برای شهرداری یاد كرد.

در این جلسه محمد سالاری، رییس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی شورای شهر تهران با انتقاد از عملكرد شورای معماری مناطق، پرده از تخلف ٤٦ هزار متری در یكی از ساختمان‌های تهران برداشت و با ارایه اطلاعاتی مبهم و پراكنده، گفت: ٤٦ هزار متر تخلف توسط یك تعاونی در پهنه G ثبت شده كه گویا پرونده این تخلف در شورای شهر سوم باز بوده و حتی رای كمیسیون ماده ١٠٠ را نیز دارد.

وی از بیان جزییات این خبر خودداری كرد و در پاسخ به معاون شهردار كه می‌خواست این مساله را توجیه كند، گفت: قطعا در نشست خبری پیرامون این تخلف صحبت خواهم كرد. اما باز هم «امانی» اصرار داشت كه تخلفی صورت نگرفته است كه این‌بار سالاری به تندی خطاب به وی گفت: نگذارید همه‌چیز را بگویم! این پاسخ گویا برای امانی گران تمام شد، چرا كه وی نیز در مقابل خطاب به سالاری گفت: آقای سالاری نگذارید من هم خیلی از چیزها را اینجا بگویم!


این غائله گرچه با پادرمیانی چمران و تمام كردن جلسه نیمه‌كاره رها شد ولی امانی، معاون شوراهای شهردار در توضیح اینكه چه چیزی علیه سالاری دارد كه وی را تهدید به «بگم بگم» كرده است با خنده گفت: ما همواره به برخی از اعضا این انتقاد را داشته و داریم كه چرا بدون اطلاع قبلی و به طور ناگهانی مساله را در صحن شورا مطرح می‌كنید كه ما از جزییات آن اطلاعی نداریم؟ ما كه حضور ذهن نداریم. در حالی كه اگر از قبل به ما بگویند ما در مورد این موارد تحقیق می‌كنیم و به آنها پاسخ درستی خواهیم داد. ولی این شیوه، فقط باعث تشویش افكار عمومی می‌شود.


وی ادامه داد: آقای سالاری امروز به یكباره می‌گویند در فلان منطقه چند ده هزار متر اضافه بنا داده شده است. من كه فی‌البداهه نمی‌دانم موضوع چیست. باید تحقیق كنم. امانی در حالی كه تلاش می‌كرد تا از كنار موضوع به سادگی عبور كند، اضافه كرد: نه، من با آقای سالاری شوخی كردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha