پژوهشگران موفق شده‌اند؛ داروی جدیدی تولید كنند كه برای بهبود بیماران نجات یافته از سرطان سینه مفید است.

محققان می‌گویند؛ بسیاری از زنان كه مبتلا به نوع پیشرفته سرطان سینه هستند ممكن است از این گزینه درمانی جدید كه یك تركیب دارویی است، بهره‌مند شوند.

پزشكان می‌گویند؛ تركیب دو دارو كه دقیق‌تر تومورها را مورد هدف قرار می‌دهند به میزان قابل ملاحظه‌ای طول عمر زنانی را كه به سایر داروها واكنش مثبت نشان نمی‌دهند، افزایش خواهد داد. داروی جدید تركیب دو دارو به نام‌های هرسپتین و تی كرب است و اولین آزمایش بزرگ روی این تركیب انجام شده است.

در این پژوهش كه با حضور 300 بیمار انجام شد و این بیماران زنانی بودند كه با دریافت دو دارو نزدیك به 5 ماه بیشتر از زنانی كه فقط داروی تی كرب را به تنهایی دریافت كرده بودند،‌عمر كردند.

پزشكان امیدوار هستند كه حتی برای زنانی كه به نوع خفیف‌تر این سرطان مبتلا هستند، بتوانند از این تركیب دارویی سود بیشتری ببرند.

دكتر جنیفر لیتون متخصص سرطان نیز در مركز سرطان اندرسون در دانشگاه تگزاس درباره داروی جدید خاطرنشان كرد: در مقایسه با داروی آواستین كه برای بیماران سرطان سینه به طور معمول تجویز می‌شود و عوارض جانبی احتمالی مثل لخته شدن خون در ریه‌ها، ‌مشكل در ترمیم جراحات و زخم‌ها و مشكلات كلیوی را به دنبال دارد، داروی جدید برای این بیماران مفیدتر و مطلوب‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha