مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها و نتایج به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی، خودروی پیکان بیشترین آلودگی صوتی را بین خودروهای موجود با 3/81 دسیبل ایجاد می‌کند.

دکتر یوسف رشیدی اظهار کرد: با توجه به اندازه‌گیری‌های انجام شده به صورت مستقیم توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی مشخص شده است که بیشترین آلودگی صوتی مربوط به خودروها را پیکان با 3/81 دسیبل ایجاد می‌کند و بعد به ترتیب پژو 405، رنو پنج و پراید بیشترین آلودگی صوتی را تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه حدود 48 درصد خودروهای سواری در تهران صدایی بالاتر از 81 دسیبل ایجاد می‌کنند، در حالی که استاندارد استاندارد آلودگی صوتی خودروهای سواری 74 دسیبل است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شهر تهران از نظر آلودگی صوتی در وضعیت مناسبی به ‌سر نمی‌برد و در نزدیکی خیابان‌های شلوغ و نزدیکی بزرگراه‌ها وضعیت این نوع آلودگی بیشتر از نقاط دیگر است.

رشیدی افزود: ترافیک سنگین خودروها، نامناسب بودن تکنولوژی خودروها و موتورسیکلت‌ها از دلایل اصلی آلودگی صوتی شهر تهران هستند.

رشیدی درباره آلوده‌ترین نقاط تهران از نظر آلودگی صوتی گفت: در اکثر نقاط نزدیک بزرگراه‌ها و خیابان‌های پرتردد آلودگی صوتی بالاتر از حد استاندارد است، بدین معنی که بسیاری از نقاط شهر تهران به ویژه در ساعات پیک سفری صبح و بعدازظهر از نظر آلودگی صوتی در وضعیت ناسالم قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha