عضو هیئت علمی دانشگاه علمی پزشكی استان اصفهان گفت: زنان در مورد اعتیاد 19 برابر نسبت به مردان ضعیف‌تر هستند.

سید رضا اسحاقی ظهر امروز در همایش علمی پیشگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و مسری در حوادث غیر مترقبه افزود: با توجه به اینكه ایران جزو كشورهایی است كه از لحاظ تجهیز امكانات هلال احمر‌ها در مرحله خوبی قرار دارد اما در زمینه مبارزه با حادثه غیر مترقبه‌ای به نام اعتیاد توجه كافی نمی‌شود.

وی با اشاره به انواع مواد مخدر موجود در جامعه اظهار داشت: قیمت و نحوه دسترسی به این مواد بسیار ساده است اما باید در مورد مضرات آن اطلاعات جامعی در اختیار مردم و به‌ ویژه نسل جوان قرار داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علمی پزشكی استان اصفهان خاطرنشان كرد: اعتیاد در مردان نسبت به زنان شایع‌تر است اما زنان نسبت به معضل اعتیاد 19 برابر نسبت به مردان ضعیف‌تر هستند.

وی در مورد ترك اعتیاد در میان مردم جامعه بیان داشت: زنان در مقابل مردان در مورد ترك اعتیاد كمتر اقدام می‌كنند و یك هفدهم معتادان جامعه را زنان تشكیل می‌دهند.

اسحاقی تصریح كرد: همه انسان‌ها به دل‌خوشی‌ها میل دارند و با استفاده از مواد مخدر و مشروبات سعی در خوشحال كردن خود دارند.

وی خاطرنشان كرد: در درون بدن انسان غددی و ملكول‌هایی وجود دارد كه در صورت تحریك به ‌موقع و استفاده صحیح از آن‌ها نیازی به مواد مخدر و دیگر ممنوعات حتی سیگار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha