متخصص زنان و زایمان، مرز فعالیت بدنی در زنان باردار را تشریح کرد و گفت: بارداری در سنین بالا احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

مرز فعالیت بدنی در زنان باردار/ دلایل احتمال ابتلا به دیابت بارداری

سلامت نیوز:متخصص زنان و زایمان، مرز فعالیت بدنی در زنان باردار را تشریح کرد و گفت: بارداری در سنین بالا احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،صفیه عشوری‌مقدم  در ارتباط با دیابت بارداری اظهار داشت: دیابت امروزه مشکل قرن ما به شمار رفته که ناشی از بی‌تحرکی و تغذیه نامناسب است. این مسئله در دوران بارداری نیز باید مورد توجه قرار داشته باشد تا مادران با ابتلا به آن، سبب بروز مشکل در جنین خود نشوند.

وی افزود: زنان در صورتی که سن باروری خود را تنظیم کرده و بارداری را به تأخیر نیندازند، احتمال ابتلا به دیابت در دوران بارداری برای آنها به شدت کاهش می‌یابد. همچنین تعداد زایمان در زمان مناسب با دیابت بارداری تأثیرگذار است و در صورتی که سن باروری را به 35 و مرز 40 نرسانیم، این مشکل کمتر خواهد شد.

متخصص زنان و زایمان تأکید کرد: زنان و حتی دخترها باید به زندگی سالم، تغذیه مناسب و فعالیت و تحرک توجه داشته باشند تا بارداری پرخطری را در آینده شاهد نباشند. همچنین احتمال ابتلا به دیابت بارداری در زنانی که ورزش و تحرک بدنی دارند، بسیار کمتر از سایر زنان باردار است.

عشوری‌مقدم با اشاره به اینکه برخی از زمینه‌های ابتلا به دیابت ژنتیکی بوده و علی‌رغم مصرف مواد غذایی مناسب، سبب بروز مشکل در افراد می‌شود، گفت: البته پایه و اساس پیشگیری از دیابت، سبک زندگی سالم است.

وی تصریح کرد: یکی از فرهنگ‌های غلط که در میان مردم وجود دارد، این بوده که زنان باردار هنگام بارداری، تحرک خود را کمتر کرده و فعالیت بدنی‌شان را به حداقل برسانند، در صورتی که این مسئله صادق نبوده و تنها در مواردی که فرد سابقه زایمان زودرس، سقط متعدد و... را دارد، باید مدنظر قرار گیرد.

متخصص زنان و زایمان، مرز انجام فعالیت‌های بدنی در زنان باردار را خسته نشدن آنها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: زنان باردار، تنها هنگامی که احساس خستگی داشته باشند، باید فعالیت خود را بسیار محدود کرده و پس از رفع آن، همچون سایر افراد، امور روزمره خود را انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha