کارشناس تغذیه گفت: مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی سرطان‌ها مثل سینه و پروستات را افزایش می‌دهد.

راه کاهش مصرف روغن و چربی در سبد غذایی

سلامت نیوز:کارشناس تغذیه گفت: مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی سرطان‌ها مثل سینه و پروستات را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سعید دارابی گفت: مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب، خصوصاً چربی‌های حیوانی (گوشت، شیر و لبنیات پرچرب)، خطر بروز سرطان سینه و سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است مصرف آنها محدود شود.

وی افزود: برای پیشگیری از اضافه وزن، چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌‌ها مصرف انواع روغن و چربی باید کاهش یابد.

این کارشناس تغذیه گفت: توصیه می شود که از شیر و ماست پاستوریزه و کم چرب (کمتر از 1.5 درصد چربی) و پنیر کم چرب به جای پنیرهای خامه‌ای استفاده شود.

دارابی ادامه داد: مصرف غداهای آماده و فست‌فودها از جمله سوسیس، کالباس پیتزا را که چربی زیادی دارند باید کم شده و هنگام طبخ غذا، روغن را به طور مستقیم از داخل بطری به درون ظرف غذا ریخته نشود بلکه با قاشق اندازه‌گیری شود.

وی تصریح کرد: به جای غذاهای سرخ‌شده که مقدار زیادی روغن دارند از غذاهای آب‌پز، بخارپز و کبابی استفاده شود. در صورت تمایل به سرخ کردن غذا به مدت کم و حداقل روغن مخصوص سرخ‌کردنی فقط تفت داده شود.

این کارشناس تغذیه گفت: درتهیه انواع کیک و شیرینی علاوه بر قند زیاد مقدار زیاد روغن به کار می‌رود پس بهتر است مصرف آنها محدود شود و از شیرینی‌های ساده و بدون کرم یا خامه که چربی کمتری دارد به مقدار کم استفاده شود.

دارابی با اشاره به اینکه مصرف روغن جامد و نیمه جامد باید حذف شود گفت: به جای آن انواع روغن مایع با اسید چرب ترانس کمتر از 2درصد مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha