طبق یافته های تحقیقاتی، زنان مبتلا به نامنظمی ضربان قلب یا اختلال ریتم قلبی بسیار در معرض ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان روده قرار دارند.

اختلال ضربان قلب در زنان با ریسک ابتلا به سرطان مرتبط است

سلامت نیوز:طبق یافته های تحقیقاتی، زنان مبتلا به نامنظمی ضربان قلب یا اختلال ریتم قلبی بسیار در معرض ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان روده قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان بیمارستان دانشگاه بیسال سوئیس به رابطه قابل توجهی بین فیبریلاسیون دهلیزی و سرطان پی برده اند.

طبق یافته محققان، در بین حدود ۳۵ هزار زن سالم که به مدت تقریبی ۲۰ سال تحت نظر بودند، آنهایی که مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بودند ۶۰ درصد بیشتر مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند.

فیبریلاسیون دهلیزی که گاه در پزشکی آ.اف (AF) نیز نامیده می‌شود٬ شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که منجر به سکته و سایر مشکلات قلبی می شود.

به گفته دیوید کونن، سرپرست تیم تحقیق، بهترین راه کاهش ریسک فیبریلاسیون دهلیزی یا سرطان، کاهش وزن، ترک سیگار و ورزش کردن است.

وی در این باره می گوید: «اگر این فاکتورهای پرخطر را کاهش دهید، ریسک ابتلا به سرطان هم کاهش خواهد یافت.»

در این مطالعه ۳۵ هزار زن ۴۵ سال به بالا تحت مطالعه قرار گرقتند. هیچ یک از این زنان در ابتدای مطالعه مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یا سایر مشکلات قلبی یا سرطان نبودند. این زنان از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۳ از لحاظ ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یا سرطان تحت نظر بودند.

در طول این مدت، ۴ درصد زنان مبتلا به فیبریلاسون دهلیزی و در حدود ۱۵ درصد مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند.

به گفته تیم کونن، فیبریلاسون دهلیزی، فاکتور پرخطر قابل توجهی در ابتلا به سرطان است.

در این تحقیق، محققان توجه بیشتری به سرطان ریه، سینه و روده داشتند. قوی ترین ارتباط بین فیبریلاسون دهلیزی با سرطان روده مشاهده شد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha