رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نهم با اشاره به اینکه عملکرد ما در این فراکسیون نصفه و نیمه بود، گفت: در مجموع شرایطی که بر دولت قبل و بر سازمان محیط زیست آن حاکم بود، سبب شد؛ دست ما برای انجام کارهای بزرگ خیلی باز نباشد.

سلامت نیوز:رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نهم با اشاره به اینکه عملکرد ما در این فراکسیون نصفه و نیمه بود، گفت: در مجموع شرایطی که بر دولت قبل و بر سازمان محیط زیست آن حاکم بود، سبب شد؛ دست ما برای انجام کارهای بزرگ خیلی باز نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محمدرضا تابش در مورد عملکرد مجلس نهم در حوزه محیط زیست گفت: به طور کلی عملکرد مجالس در مورد محیط زیست خیلی خوب و مناسب نبوده است، در مجلس نهم به ویژه پس از تغییر دولت، چند لایحه محیط زیستی تقدیم مجلس شد و با وجود آنکه یکی از آنها (لایحه هوای پاک) نیز مشمول اصل 85 شد، به دلیل تشکیل نشدن کمیسیون مربوطه به مرحله تصویب نرسید.

وی ادامه داد: بنابراین اگر من بخواهم به عملکرد مجلس نهم در حوزه محیط زیست نمره‌ای بدهم، نمره خوبی نخواهد بود، البته 4 الی 5 لایحه محیط زیستی در دستور کار است که احتمالا برای مجلس بعد تمدید خواهد شد و مجلس دهم در سایه تعامل با دولت در حوزه محیط زیست رویکرد بهتری خواهد داشت.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نهم در مورد عملکرد این فراکسیون توضیح داد: باید توجه داشت که ما نمی‌توانستیم؛ طرح ارائه دهیم، زیرا بر اساس قانون طرحی که بار مالی داشته باشد؛ رد می‌شود، اما می‌توانستیم؛ در بررسی و تسریع رسیدگی به لوایح نقش داشته باشیم که این کار را انجام دادیم، برای نمونه همین که مجلس قبول کرد؛ لایحه هوای پاک مشمول اصل 85 شود به دلیل تلاش اعضای فراکسیون بود.

تابش افزود: همچنین در امور نظارتی، تعامل با سازمان حفاظت محیط زیست و سمن‌‌ها نیز فعال بودیم، اما به هرحال عملکرد ما هم نصفه و نیمه بود و نمی‌خواهم بگویم که ما هم عملکرد مثبتی داشتیم، اما در مجموع شرایطی که بر دولت قبل و بر سازمان محیط زیست آن حاکم بود، سبب شد که دست ما برای انجام کارهای بزرگ خیلی باز نباشد، اما به سهم خودمان هرکاری توانستیم؛ انجام دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha