قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در واکنش به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر هیات امنایی اداره شدن ستاد مرکزی وزارت بهداشت گفت: مشخص نیست که چه اهدافی در پس این ماجراست و به چه شکل قرار است؛ این مصوبه اجرایی شود.

معلوم نیست چه اهدافی در پس هیات امنایی شدن وزارت بهداشت است!

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در واکنش به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر هیات امنایی اداره شدن ستاد مرکزی وزارت بهداشت گفت: مشخص نیست که چه اهدافی در پس این ماجراست و به چه شکل قرار است؛ این مصوبه اجرایی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محمد شریفی مقدم (قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور)  در این باره اظهار کرد: به نظر می‌آید؛ در این اقدام نیز مانند سایر اقدامات وزات بهداشت نظر صاحبنظران و کار‌شناسان علم مدیریت گرفته نشده است و مشخص نیست که چه اهدافی در پس این ماجرا است و به چه شکل قرار است؛ این مصوبه اجرایی شود.

وی ادامه داد: سلامت مردم یک موضوع حاکمیتی و بر عهده دولت است و نمی‌شود؛ تولیت آن را به هیات امنا داد که مشخص نیست به چه شکل منصوب می‌شوند و از کجا دستور می‌گیرند و به چه افرادی پاسخگو خواهند بود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تجربه‌ای از اداره هیات امنایی سازمان‌هایی در این سطح موجود نیست و تنها در دانشگاه‌ها این کار انجام شده است، گفت: در دانشگاه‌هایی هم که این تجربه شده است؛ وزارت بهداشت سیاست‌ها را تدوین و به آن‌ها ابلاغ می‌کرد یعنی هیات امنایی اداره شدن به معنای واقعی که دانشگاه اختیار داشته باشند؛ رخ نداد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشخص نیست؛ در صورت اجرای مصوبه هیات امنایی شدن ستاد مرکزی وزارت بهداشت، این وزارتخانه چگونه اداره می‌شود؟

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha