شبکه بزرگ سرقت از منازل که بیش از هفت ‌میلیارد تومان دزدی کرده‌اند، با تلاش پلیس متلاشی شد.

انهدام شبکه سرقت ٧‌‌میلیاردتومانی از منازل

سلامت نیوز: شبکه بزرگ سرقت از منازل که بیش از هفت ‌میلیارد تومان دزدی کرده‌اند، با تلاش پلیس متلاشی شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، یکی از ساکنان مجتمعی مسکونی در خیابان امیرآباد‌ شمالی ساعت ١٩:٣٠ روز ١٢ بهمن سال گذشته هنگام مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل پارکینگ مجتمع متوجه شد چهار نفر سارق با تخریب قفل درِ ورودی قصد دارند وارد شوند. این شخص بلافاصله موضوع را به سایر ساکنان مجتمع اطلاع داد و درنهایت با حضور اهالی مجتمع و محل، یکی از سارقان دستگیر و سه نفر دیگر با سمند سفیدرنگ موفق به فرار از صحنه سرقت شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل در کلانتری یوسف‌آباد، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران بزرگ، پرونده به همراه متهم «حمیدرضا. م» (٣٦ساله) برای رسیدگی، شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به برخی از محل‌های سرقت منازل به‌ویژه در مجتمع‌های مسکونی، مشخص شد حمیدرضا در چندین فقره از دزدی‌های مشابه دیگر نیز شرکت داشته و به صورت گروهی با انواع خودروهای لوکس و مدل‌بالا، به‌همراه سایر اعضای گروه سارقان اقدام به سرقت منازل کرده است.

با توجه به شواهد و دلایل به‌دست‌آمده، حمیدرضا که چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشت، صراحتا به مشارکت در ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران اعتراف ‌كرد و هفت عضو گروه را معرفی کرد. همچنین متهم در ادامه اعترافاتش بیان کرد بیش از پنج کیلوگرم طلاجات مسروقه را به خریدار اموال مسروقه به نام محسن (٣٢ساله) فروخته است. کارآگاهان پس از شناسایی اعضای گروه سارقان، اطلاع پیدا کردند تعدادی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف با تشکیل گروهی جدید از تبهکاران حرفه‌ای این‌بار به شیوه سرقت منازل به‌ویژه مجتمع‌های آپارتمانی، سرقت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

بررسی‌های بیشتر سوابق متهمان نشان داد برخی از آنها با تأمین قرار وثیقه از زندان مرخصی گرفته و سپس متواری شده‌اند. همچنین تعدادی از اعضای این باند نیز به اتهام ارتکاب جرائم مختلف تحت تعقیب مقام قضائی قرار داشتند. با توجه به متواری‌شدن اعضای این گروه، دستگیری آنها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. سرانجام با اقدامات شبانه‌روزی، مخفیگاه همه متهمان در مناطق خانی‌آباد، خزانه و یاخچی‌آباد شناسایی و آنها در چند عملیات هم‌زمان دستگیر شدند. همچنین «محسن» (یکی از خریداران اموال مسروقه) نیز در خانی‌آباد بازداشت و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد. با دستگیری متهمان و اعتراف صریح آنها به ده‌ها فقره سرقت منازل در مناطق مختلف شهر تهران، بلافاصله شناسایی محل‌های سرقت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و ده‌ها محل سرقت در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مرزداران، یوسف‌آباد، شهرک ژاندارمری، صادقیه، اشرفی‌اصفهانی، ستارخان، میدان گل‌ها، سیدخندان، میدان فاطمی، بلوار تعاون، کارگر شمالی، کارگر جنوبی، بلوار آلاله، شهران، نازی‌آباد، شهرک وصال، شهرزیبا، آیت‌الله کاشانی، شریعتی، خیابان فلسطین، خیابان دولت، خیابان جمالزاده، خیابان فاطمی، زرگنده، آریاشهر، خیابان بهبودی، خیابان کاروان، خیابان زرتشت، میرداماد، منیریه، امیرآباد شمالی، سه‌راه ضرابخانه، پاسداران و خیابان ابن‌سینا شناسایی شد. درادامه مال‌باختگان به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کردند و با جمع‌بندی میزان اموال مسروقه، مشخص شد ارزش اموال سرقت‌شده از آنها بیش از هفت ‌میلیارد تومان است. با توجه به برآورد مالی پرونده، اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی اموال و دارایی‌های متهمان آغاز شده است که تاکنون قسمتی از اموال متهمان ازجمله بیش از ٦٥٠ ‌میلیون تومان موجود در حساب بانکی متعلق به یکی از سارقان، بیش از٣٥٠ گرم طلاجات خریداری‌شده از وجوه حاصل از سرقت، خودروهای اپتیما، النترا و اسپرتیج، دو منزل مسکونی خریداری‌شده از وجوه حاصل از سرقت، شناسایی و توقیف شده است.
سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی سایر جرائم ارتکابی متهمان، قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر شد و اعضای این گروه در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند و تحقیقات از آنها به صورت مستمر در دستور کار تیمی از کارآگاهان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha