یک عضو شورای شهر تهران نسبت به مرگ دختر بچه ۵ ساله که چند روز گذشته در گودال آبنمای پارک شهدای گمنام منطقه ۱۵ به دلیل نداشتن حفاظ، به صورت فجیعی جان خود را از دست داد، واکنش نشان داد و گفت: دستگاه قضایی باید برخورد لازم را در این زمینه با شهرداری انجام دهد و به طور قطع شهرداری در حادثه پیش آمده مقصر است.

قصور شهرداری پارک را قربانگاه فاطمه کرد

سلامت نیوز: یک عضو شورای شهر تهران نسبت به مرگ دختر بچه ۵ ساله که چند روز گذشته در گودال آبنمای پارک شهدای گمنام منطقه ۱۵ به دلیل نداشتن حفاظ، به صورت فجیعی جان خود را از دست داد، واکنش نشان داد و گفت: دستگاه قضایی باید برخورد لازم را در این زمینه با شهرداری انجام دهد و به طور قطع شهرداری در حادثه پیش آمده مقصر است.

به گزاش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محمد حقانی  در واکنش به مرگ فجیع دختر بچه ۵ ساله در گودال آبنمای پارک شهدای گمنام منطقه ۱۵ شهرداری تهران به دلیل نداشتن حفاظ و دریچه، با اظهار تاسف از این حادثه اظهار داشت: باید قبل از وقوع حادثه پیشگیری‌های لازم از سوی شهرداری صورت می‌گرفت و پارک تجهیز می‌شد تا چنین حادثه‌ای پیش نیاید.

عضو شورای شهر تهران درباره اینکه گفته شده؛ مسئولیت این کار با پیمانکار است، گفت: اگر وظیفه‌ای را به پیمانکار بسپاریم، سپردن این مسئولیت، موجب سلب مسولیت ما نمی‌شود. یعنی کاری که خودمان قرار بود، انجام دهیم را به پیمانکار واگذار کردیم و متاسفانه ما می‌گوییم؛ کم‌کاری پیمانکار بوده که اصلا قابل قبول نیست.

حقانی ادامه داد: در این پارک آبنمایی وجود داشته که پمپ با مکش بالایی در کف آب قرار داشته و آب پمپاژ می‌شده است. این دختر بچه کف آبنما افتاده و با موادی که در آب جمع شده بود، لیز می‌خورد و در داخل گودال می‌افتد، در حالی که این حوض حتما باید دریچه داشته چرا که در حالت معمول وقتی آب می‌خواهد وارد لوله شود و پمپاژ شود و بعد دوباره برگردد، قاعدتا نباید آشغال، برگ و یا زباله‌ای اگر روی آب هست، به داخل بریزد و در تاسیسات الکتریکی برقی ایجاد مشکل کند.

وی افزود: تا آنجایی که اطلاع پیدا کردم، می‌گویند؛ دو روز قبل مسئول پارک گفته که دریچه را به سرقت بردند. به هر حال قصور مسئولان شهرداری ناحیه در این حادثه محرز است. در پارک‌ها که معمولا بچه‌ها رفت‌وآمد دارند، مسئولان شهرداری و پارک‌ها باید اقدامات لازم را پیش از حوادث تلخ انجام دهند.

عضو شورای شهر تهران درباره اینکه قبلا هشدارهایی از سوی مردم به مسئولان پارک در زمینه گذاشتن حفاظ در آبنما داده شده بود؟ گفت: این موضوع و هشدار چندباره مردم، مسئولیت در این حادثه را بیشتر می‌کند و این با محاکم قضایی است که چه برخوردی با مقصران حادثه داشته باشند.

وی افزود: باید قبل از وقوع حادثه پیشگیری‌های لازم از سوی شهرداری صورت می‌گرفت و پارک تجهیز می‌شد تا چنین حادثه‌ای پیش نیاید. دستگاه قضایی باید برخورد لازم را در این زمینه با شهرداری انجام دهد و به طور قطع شهرداری در حادثه پیش آمده مقصر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha