یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی، عنوان کرد: کودکانی که والدین سیگاری دارند بیش از سایر کودکان در معرض ابتلا به آسم و آلرژی و سختی درمان مواجه می‌شوند.

والدین سیگاری عامل افزایش ابتلا به آسم در فرزندان‌شان هستند

سلامت نیوز:یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی، عنوان کرد: کودکانی که والدین سیگاری دارند بیش از سایر کودکان در معرض ابتلا به آسم و آلرژی و سختی درمان مواجه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر مریم محلوجی‌راد  درباه تاثیر مصرف مواد دخانی در بروز و یا تشدید علائم آسم و آلرژی، گفت: مصرف و قرار گرفتن در معرض دود مواد دخانی از قبیل سیگار و قلیان موجب بروز علائم آسم و آلرژی، تشدید علائم در مبتلایان و پاسخ‌گو نبودن درمان‌های موجود می‌شود به همین دلیل به تمام افراد به خصوص مبتلایان توصیه می‌شود از مصرف و قرار گرفتن در معرض دود مواد دخانی به شدت خودداری کنند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی، افزود: کنترل و پیشگیری از آسم و آلرژی از دوران جنینی آغاز می‌شود به همین دلیل به مادران توصیه می‌شود در دوران بارداری از مصرف مواد دخانی از جمله قلیان و قرار گرفتن در معرض دود ناشی از آن به شدت خودداری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مادران باید در ماه‌ها و سال‌های اول زندگی کودک نیز پرهیز از مواد دخانی را رعایت کند.

محلوجی‌راد با بیان اینکه احتمال بروز آسم و آلرژی در کودکانی که والدین آنها مواد دخانی مصرف می‌کنند بیش از سایر کودکان است، خاطرنشان کرد: درمان آسم و آلرژی در این کودکان ‌سخت‌تر از سایر کودکان است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha