معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت مصرف لبنیات در کودکان در سنین رشد گفت: تلاش داریم تا میزان توزیع شیر در مدارس را به 70 روز برسانیم که این کار حدود 700 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

تلاش برای افزایش روزهای توزیع شیر در مدارس

سلامت نیوز:معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت مصرف لبنیات در کودکان در سنین رشد گفت: تلاش داریم تا میزان توزیع شیر در مدارس را به 70 روز برسانیم که این کار حدود 700 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدهادی ایازی در چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با محوریت زنان، مادران و کودکان با بیان اینکه تکامل در دوران کودکی موضوع بسیار حائز اهمیتی است، گفت: واقعیت این است که از دوره لقاح تا پایان دو سالگی، باید خانواده اهتمام ویژه‌ای در زمینه رشد کودکان داشته باشند؛ به طوری که ما این دوران را 1000 روز طلایی می‌دانیم. البته باید توجه کرد که 60 درصد رشد مغز کودکان تا یک سالگی است، 70 درصد آن تا دو سالگی، 80 درصد آن تا پایان سه سالگی و 98 تا 100 درصد آن تا پایان هشت سالگی رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش تغذیه در سلامت کودکان گفت: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌گذاری که برای رشد کودک تا هشت سالگی صورت می‌گیرد، نسبت به سرمایه‌گذاری در کودکی و نوجوانی بسیار ناچیز است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته برای استفاده از لبنیات برای کودکان تاکید زیادی می‌شود، ادامه داد: ما در سال حدود 55 روز شیر رایگان در مدارس توزیع می‌کنیم که این کار بالغ بر 400 میلیارد تومان هزینه برای دولت در بر دارد. اما تلاش داریم که آن را به 70 روز در سال برسانیم که این اقدام بزرگی است و حدود 700 میلیارد تومان هزینه می‌برد.

ایازی همچنین به اهمیت موضوع مکمل در سالمندان اشاره کرد و در عین حال گفت: دغدغه دیگر ما در زمینه مکمل‌های ورزشی است؛ چراکه علی‌رغم اقدامات سازمان غذا و دارو نتوانستیم به طور مناسبی به این موضوع رسیدگی کنیم. البته موضوع استانداردسازی مکمل‌ها و جلوگیری از ورود قاچاق آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه به علت تجارت ناسالم در این حوزه بسیاری از افراد حاضر به تمکین نیستند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت تاکید کرد: تجویز منطقی مکمل‌ها نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود؛ چراکه در این زمینه مشکلات جدی وجود دارد.

 در حاشیه این مراسم، مهناز افشار بازیگر سینما خطاب به مسوولان گفت: لطفا به فکر مادران بی‌سرپرست کشورمان نیز باشید و این امکانات را برای آنها فراهم کنید. من در اینجا اعلام آمادگی می‌کنم که اگر قرار است برای مادران بی‌سرپرست اقدامی انجام شود، من هم کمک می‌کنم، چراکه این کشور به فرزندانی سالم و باهوش نیاز دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha