مراقب استفاده از لیزر در درمان دندان ها باشید

سلامت نیوز:متاسفانه برخی به خاطر هزینه های بالای دندان پزشکی به کمک دندان پزشکان مراجعه می کنند که این کار آسیب رساندن بیشتر به دندان است چون کاشت ایمپلنت یک مرحله جراحی دارد که کار دندانساز تجربی نیست و گاهی حتی یک دندانپزشک عمومی هم نمی تواند آن را انجام دهد.

اردوان اعتمادی دندانپزشک، جراح لثه و ایمپلنت ، استاد یار دانشگاه آزاد و عضو شورای پژوهشی لیزر در دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز با بیان این مطلب گفت: گاهی جراحی و کاشت  ایمپلنت باید  توسط دو دندان پزشک انجام شود یک نفر کار جراحی و یک نفر پروتز را انجام دهد و بنابراین عمل آسانی نیست که هردندانپزشکی بتواند انجام دهد و در این زمینه باید مراقب بود.

 او در مورد جنس ایمپلنت ها در بازار گفت: جنس  تایوانی، کره ای و یک جنس ایرانی ، سویسی و امریکایی در بازار به طور رسمی وجود داد که کیفیت ایمپلنت سوییسی و آمریکایی بهتر است اما کره ای هم بد نیست و اگر درست کار شود می تواند خوب باشد.

اعتمادی همچنین در مورد لیزر نیز گفت: عوام مردم نوری که در کار درمان دندان استفاده می شود را به نام لیزر می شناسند اما چنین نیست چون باید توجه کرد که در لیزر احتمال آسیب رسیدن به  چشم زیاد است و باید از عینک محافظ استفاده شود.

او تاکید کرد: عدم استفاده از عینک مخصوص می تواند باعث کوری چشم بیمار شود و بیماران باید مراقب باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha