مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل های سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت پرهیز از بزرگنمایی اثر مکمل ها بر بدن با تبلیغات اغواگرانه، گفت: حدود 1960 فرآورده مکمل تغذیه ای دارای مجوز از این سازمان در بازار دارویی و مکمل کشور وجود دارند.

سلامت نیوز:  مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل های سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت پرهیز از بزرگنمایی اثر مکمل ها بر بدن با تبلیغات اغواگرانه، گفت: حدود 1960 فرآورده مکمل تغذیه ای دارای مجوز از این سازمان در بازار دارویی و مکمل کشور وجود دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،دکتر امیرحسین جمشیدی روز شنبه در چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در هتل المپیک با تاکید بر مصرف و تجویز منطقی مکمل ها افزود: مکمل ها باید بجا مصرف شوند و در مورد آنها بزرگنمایی نشود.
وی خاطرنشان کرد: نباید در تبلیغات مکمل ها به گونه ای نشان داده شود که گویی مصرف زیاد این مکمل ها ، عوارضی برای بدن ندارد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل های سازمان غذا و دارو گفت: مکمل ها باید به اندازه مصرف شوند؛ همچنین مصرف مکمل ها در برخی موارد مغفول مانده که این موارد زیاد بوده و باید به آن توجه شود.


جمشیدی تاکید کرد : باید از تبلیغات اغواگرانه مکمل ها که معمولا در فضاهای رسانه ای غیرمجاز انجام می گیرد، پرهیز شود.
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل های سازمان غذا و دارو افزود: از حدود یکهزار و 960 مکمل تغذیه ای دارای مجوز، یکهزار و 201 فرآورده تولید داخل بوده و 760 مکمل نیز توسط 380 وارد کشور می شوند.


جمشیدی خاطرنشان کرد: 77 شرکت داخلی در کشور وجود دارد که حداقل برای تولید یک مکمل تغذیه ، مجوز گرفته اند.
وی تصریح کرد: گردش مالی مکمل ها سال به سال در حال افزایش است؛ آمارنامه فرآورده های تغذیه داخلی کامل تر خواهد شد و آمارنامه مکمل های تغذیه وارداتی توسط سندیکای واردکنندگان مکمل ها تا یک ماه آینده تدوین می شود.


مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل های سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در حال حاضر در ورزش های قهرمانی ، مشکلات زیادی در مقوله مکمل ها داریم زیرا این مکمل ها در این حوزه، نابجا مصرف می شوند.
چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی با حضور جمعی از مسئولان نظام سلامت با محوریت زن، مادر و کودک برگزار شد و به مدت سه روز تا 10 خرداد ماه جاری ادامه دارد.


در این همایش از سه بانوی پیشکسوت در حوزه تغذیه و مکمل های غذایی تقدیر شد.
برپایی نمایشگاه مکمل های غذایی و حضور مهناز افشار بازیگر سینما از دیگر حاشیه های این نمایشگاه به شمار می رود.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha