مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح احداث سد شبلیز پس از بررسی در کمیته ارزیابی زیست محیطیِ سازمان حفاظت محیط زیست، مورد مخالفت قرار گرفت.

مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با احداث «سد شبلیز»

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح احداث سد شبلیز پس از بررسی در کمیته ارزیابی زیست محیطیِ سازمان حفاظت محیط زیست، مورد مخالفت قرار گرفت.

به گزارش سللمت نیوز به نقل از ایلنا،حمید جلالوندی در این باره اظهار داشت: به استناد ماده 2 آیین‌نامه ارزیابی زیست‌محیطی طرح ها و پروژه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی گزارش ارزیابی زیست محیطیِ طرحِ سد شبلیز در استان کهگیلویه و بویر احمد در کمیته ماده 2 آیین نامه مذکور، مطرح و با گزارش زیست محیطی طرح مذکور مخالفت شد.

وی درباره علت مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با این طرح، که به تایید وزارت نیرو هم رسیده است، گفت:  با توجه به محدودیت منابع آب در حوضه آبریز مربوطه در سال‌های اخیر و همچنین نتایج مدل برنامه‌ریزی منابع آب، امکان بارگزاری جدید در محدوده سد پیشنهادی امکان پذیر نبوده و به دلیل عدم صدورِ مجوزِ تخصیص آب، با اجرای پروژه مخالفت شده است.

گفتنی است؛ ساخت سد شبلیز از سال 1387 مطرح شد و قرار بود؛ این سد بر روی رودخانه شبلیز  و در حوضه فرعی رودخانه کارون ساخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha