رییس سازمان غذا و دارو از اجرای طرح عامل سوم جهت پرداخت مطالبات عقب‌مانده داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این درحالیست که در سازمان بیمه سلامت ایرانیان با گرفتاری زیادی در این زمینه مواجهیم و اگر این روند ادامه یابد، زنجیره تامین دارو را دچار مشکل می‌کند.

"عامل سوم" به داد داروخانه‌ها رسید/ "بیمه سلامت" همچنان مشکل‌ساز

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو از اجرای طرح عامل سوم جهت پرداخت مطالبات عقب‌مانده داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این درحالیست که در سازمان بیمه سلامت ایرانیان با گرفتاری زیادی در این زمینه مواجهیم و اگر این روند ادامه یابد، زنجیره تامین دارو را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رسول دیناروند  درباره به کارگیری طرح عامل سوم جهت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، گفت: در این زمینه خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی اقدام به پرداخت مطالبات عقب‌مانده داروخانه‌ها از طریق طرح عامل سوم کرده است و این طرح از سوی این سازمان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه البته از حدود یکسال گذشته جلساتی در این زمینه میان وزرای بهداشت و رفاه و مسوولین هر دو دستگاه برگزار شده بود، افزود: بر همین اساس بود که اجرای طرح عامل سوم هم برای داروخانه‌ها و هم برای بیمارستان‌ها به نتیجه رسید. در این راستا در حال حاضر شاهدیم که در بسیاری از استان‌ها عقب‌ماندگی‌های مطالبات داروخانه‌ها در حال جبران است.

رییس سازمان غذا و دارو درباره میزان پرداخت‌هایی که تاکنون از سوی تامین اجتماعی صورت گرفته است، گفت: سازمان تامین اجتماعی تاکنون حتی مطالبات برخی داروخانه‌ها را تا بهمن ماه نیز پرداخت کرده است و این موضوع بسیار مناسب است که داروخانه بتواند مطالباتش را تا بهمن ماه دریافت کند. این یعنی عقب ماندگی فقط سه ماه است و این وضعیت از نظر ما عادی است.



دیناروند با بیان اینکه طبق اطلاعاتی که سازمان تامین اجتماعی به ما ارائه کرده است، این سازمان طی یک الی دو ماه آینده در زمینه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به روز می‌شود، اظهار کرد: مکانیزم کار در طرح عامل سوم به گونه‌ای‌ است که بعد از اینکه داروخانه‌ها اسناد خود را تحویل می‌دهند، بانک بلافاصله 60 درصد این اسناد را به داروخانه‌ها پرداخت می‌کند. بنابراین در تامین اجتماعی مشکل تاخیر در پرداخت مطالبات در حال رفع شدن است.

بی‌پولی بیمه سلامت، گریبان داروخانه‌ها را هم گرفت

دیناروند با بیان اینکه مشکل و گرفتاری بزرگی در زمینه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت ایرانیان داریم، ادامه داد: این سازمان عقب‌ماندگی بیشتری در حوزه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها دارد، اما خوشبختانه در سازمان تامین اجتماعی وضعیت پرداخت‌ها در حال نزدیک شدن به شرایط عادی است.

وی تاکید کرد: این درحالی است که در سازمان بیمه سلامت ایرانیان با گرفتاری زیادی در زمینه پرداخت مطالبات مواجهیم؛ به طوریکه اکنون این سازمان هفت تا هشت ماه به داروخانه‌ها بدهکار است و واقعا این موضوع برای داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها بحران‌ساز می‌شود. بطوریکه اگر این روند ادامه یابد، زنجیره تامین دارو را دچار مشکل می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha