رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران از روند توزیع داروی "آهن زدا" برای بیماران تالاسمی انتقاد کرد و گفت: بالا رفتن آهن بدن بچه های تالاسمی باعث می شود آنها در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت قرار بگیرند.

از روند توزیع "دسفرال" برای بیماران تالاسمی انتقاد کرد و اظهار داشت: مصرف دسفرال برای بیماران تالاسمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کمبود آن سلامت این بیماران را تهدید می کند.

دسفرال یا دسفرودکسامین داروی تزریقی است که برای کاهش آهن اضافی در بیماران مبتلا به تالاسمی استفاده می شود.

ایزدیار خطاب به مسئولان وزارت بهداشت گفت: دوستان در این وزارتخانه باید بدانند که بیماران خاص باید بهترین درمان را به صورت رایگان دریافت کنند که متاسفانه این موضوع چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

در بیماران تالاسمی تزریقهای مکرر دسفرال باعث تجمع آهن در بدن می شود که به همین منظور از دسفرال استفاده می شود تا میزان آهن بدن به حد طبیعی برسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران با اشاره به عوارض برخی داروهای مصرفی برای بیماران تالاسمی افزود: بارها این موضوع به مسئولان وزارت بهداشت گزارش شده ولی توجهی نمی شود.

بیش از 18 هزارو 600  ایرانی از بیماری تالاسمی رنج می برند و اغلب آنان مجبور به تزریق خون و استفاده از داروی "دسفرال" هستند.

ایزدیار با اشاره به شرایط جسمانی بیماران تالاسمی که باید آهن بدن شان در حد نرمال و طبیعی بماند گفت: مسئولان وزارت بهداشت باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که بیماران تالاسمی مادام العمر از داروی آهن زدا باید استفاده کنند که اختلال در توزیع این دارو می تواند سلامت آنها را تهدید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha