وجود بعضی صفات و ویژگی ها در افراد، خطر آسیب دیدن زندگی مشترک آینده آن ها را افزایش می دهد؛ به عبارتی اگر یکی از صفاتی که در ادامه مطرح می شود، در یکی از طرفین ازدواج (چه خانم و چه آقا) وجود داشته باشد، زندگی با او به کابوس مبدل خواهد شد و نتیجه اش خوشبختی نخواهد بود.

گزینه های نامناسب برای ازدواج

سلامت نیوز-*فاطمه شیبک: وجود بعضی صفات و ویژگی ها در افراد، خطر آسیب دیدن زندگی مشترک آینده آن ها را افزایش می دهد؛ به عبارتی اگر یکی ازصفاتی که در ادامه مطرح می شود، در یکی از طرفین ازدواج (چه خانم و چه آقا) وجود داشته باشد، زندگی با او به کابوس مبدل خواهد شد و نتیجه اش خوشبختی نخواهد بود.


افرادی که خانواده مداخله گر دارند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، افرادی که خانواده مداخله گر دارند و در ضمن توانایی مقابله با آن ها را ندارند، گزینه مناسبی برای ازدواج نیستند. متاسفانه مداخله گر بودن خانواده ها به آسانی و به سرعت مشخص نمی شود و فقط با رفت و آمدهای زیاد و با گذشت زمان، آشکار می شود. این گونه خانواده ها به خود اجازه می دهند درباره همه امور زندگی فرزندانشان از بزرگ کردن بچه تا نوع لباسی که می پوشند، اظهار نظر کنند. نکته مهم اینجاست که شیوه برخورد همسر، تعیین کننده است یعنی اگر همسر توانایی ایستادگی و اصلاح را داشته باشد، خانواده نمی تواند دخالت کند و در نتیجه رابطه همسران مخدوش نمی شود. در این زمینه، در صورتی که خانواده طرف مقابلتان عروس یا داماد داشته باشند، اطلاعاتی که آن ها پیش از ازدواج در اختیارتان می گذارند تا حدود زیادی می تواند به شما کمک کند به شرط این که از صداقتشان مطمئن شوید.


مصرف کنندگان مواد مخدر یا داروهای انرژی زا
فردی که در این دسته قرار می گیرد، در حال بهره گیری از تاثیرات این گونه مواد شیمیایی برای فرار از حل مسائل زندگی خویش و دستیابی به آرامشی موقتی است.  دلیل توصیه روان شناسان به ممانعت از ازدواج با چنین افرادی نه صرفا به دلیل اعتیاد بلکه به دلیل عوارض جانبی است که بر فرد می گذارد؛ برای نمونه مصرف تریاک می تواند پرخاشگری، پرحرفی، توهم و بدبینی ایجاد کند؛ اگر به فردی علاقه مند هستید که در آزمایش های پیش از ازدواج مشخص شد به نوعی مصرف کننده موادمخدر است، اگر منصرف شوید بهتر است وگرنه در ابتدا لازم است که از وی بخواهید با کمک متخصص ترک کند و پس از گذشت یک سال از پاکی وی، با رعایت احتیاط، به ازدواج با او اقدام کنید زیرا خود ازدواج به دلیل فشارهایی که وارد می کند، می تواند دوباره فرد را به سمت مصرف سوق دهد.


افرادی که به خشمگینی معروفند
خشم یکی از هیجانات طبیعی است؛ اما برخی افراد به طور ناگهانی و با شدت بسیار و طولانی مدت خشمگین می شوند. این افراد معمولا با استفاده از خشمشان دیگران را کنترل می کنند و واضح است که زندگی با چنین فردی تا چه حد می تواند وحشتناک باشد. در این مجال به طور مختصر به نشانه های چنین افرادی اشاره می کنیم: زمانی که چیزی مطابق میل وی نباشد از کوره در می رود و با فریاد دست به تهدید می زند یا خشم خود را با قطع تلفن، کوبیدن در، پرت کردن و شکستن اشیا بروز می دهد یا به طور مکرر در مکان های عمومی نزاع می کند. برخی از این افراد در آینده، خشم خویش را با مورد ضرب و جرح قرار دادن همسر تخلیه می کنند و در پاسخ به درخواست همسر مبنی بر این که رفتارش را تغییر دهد، می گوید: «کاری نکن تا عصبانی شوم» و این گونه همسرشان را کنترل می کنند. این ویژگی شخصیتی با کمی تحقیق از دوستان و همکاران قابل تشخیص است.


افراد مسئولیت گریز
بارها افرادی را در اطرافیانمان مشاهده کرده ایم که دائما به دنبال مقصر می گردند تا دیگران را به خاطر مسائلی که برایشان پیش آمده است سرزنش کنند. آن ها بازیگران خوب نقش قربانی هستند. نشانه هایشان عبارتند از: زمانی که راه حلی را به وی پیشنهاد می دهید، همواره دلیلی برای مفید نبودن آن دارند و به جای صرف انرژی برای ایجاد راه حل، مدام در حال نق زدن و شکایت از زمین و زمان هستند. دیگران را به خاطر گذشته خود، مسئول می دانند. دقت کنید که در صورت ازدواج با چنین فردی، شما متهم ردیف اول مشکلات وی خواهید شد. این ویژگی شخصیتی هم در تحقیق قابل کشف است و حتما باید در این باره از دوستان و همکارانش بپرسید.


افراد کنترل کننده
ویژگی این افراد دقیقا برخلاف مورد قبلی است؛ زیرا این گونه افراد مدام به دیگران می گویند که چه کار کنند. آن ها حس مالکیت بالایی دارند و معمولا والدینی سخت گیر و انتقادگر داشته اند. به لحاظ عاطفی محدود هستند به طوری که احساساتشان را ابراز نمی کنند و غالبا نیز دارای وسواس در امور هستند.


افراد بیگانه با احساسات و هیجانات
آنچه موجب افزایش صمیمیت در روابط زوجین می‌شود، بیان احساسات و عواطف است؛ اما این دسته از افراد نه تنها با هیجانات و عواطف خود آشنا نیستند؛ بلکه ابراز آن را نیز به باد استهزاء می‌گیرند و کاری عبث می پندارند. در ارتباط با چنین فردی ناگزیر به حدس زدن احساسات وی هستید زیرا او هرگز این کار را نمی کند.

*روان شناس عمومی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha