نکته عجیب ماجرا در این است که فرد مصدوم با اینکه بازنشسته آموزش و پرورش است و دارای بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ، بیمارستان ولیعصر‌(عج) 10 میلیون تومان از او بابت طی شدن مراحل درمانی‌اش درخواست کرده و در ازای این مبلغ مدارک فرد سانحه دیده را نگاه داشته است. همچنین در اعزام این فرد برای جراحی فک و صورت به بیمارستان امیرالمومنین‌(ع) به‌دلیل عدم‌هماهنگی، بیمار یک ساعت و نیم روی برانکارد در راهروی بیمارستان بوده است.

گروگان گرفتن مدارک بیمار در ازای پرداخت پول

سلامت نیوز: نکته عجیب ماجرا در این است که فرد مصدوم با اینکه بازنشسته آموزش و پرورش است و دارای بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ، بیمارستان ولیعصر‌(عج) 10 میلیون تومان از او بابت طی شدن مراحل درمانی‌اش درخواست کرده و در ازای این مبلغ مدارک فرد سانحه دیده را نگاه داشته است. همچنین در اعزام این فرد برای جراحی فک و صورت به بیمارستان امیرالمومنین‌(ع) به‌دلیل عدم‌هماهنگی، بیمار یک ساعت و نیم روی برانکارد در راهروی بیمارستان بوده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان نوشت: در اردیبهشت ماه بود که ماجرای عجیبی در حوزه بهداشت در شهر اراک رخ داد؛ پیرمرد فقط پایش شکسته بود، مثل همه آدم‌های حادثه‌دیده به پزشک مراجعه کرد اما پزشک به‌ اشتباه پای راستش را به‌‌جای پای چپش شکافت و جراحی کرد؛ پیرمرد از جراحی پا جان سالم به در نبُرد و به‌خاطر شکستگی پا فوت کرد. این حادثه در بیمارستان ولیعصر‌(عج) اراک رخ داده بود، بیمارستانی که به زعم افراد از قدمت بسیاری برخوردار است و وضعیت خوبی از لحاظ محیطی و عمومی نیز ندارد. حالا حادثه دیگری در این بیمارستان رخ داده است؛ روز 21 اردیبهشت ماه ساعت 12 ظهر،‌ روح‌الله قاسمی ساکن خمین که سنی از او گذشته است به‌دلیل سهل‌انگاری سرویس کار آسانسور مجتمع مسکونی که ساکن آن بوده به چاله آسانسور می‌افتد و لگن، ران، فک و صورتش آسیب می‌بیند. به‌دلیل کافی نبودن تجهیزات در بیمارستان شهر خمین، او را به بیمارستان ولیعصر‌(عج) اراک اعزام می‌کنند.

همسر و پسر این فرد در گفت‌وگو با «امید ایرانیان» به شرح این واقعه می‌پردازند اما نکته عجیب ماجرا در این است که فرد مصدوم با اینکه بازنشسته آموزش و پرورش است و دارای بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ، بیمارستان ولیعصر‌(عج) 10 میلیون تومان از او بابت طی شدن مراحل درمانی‌اش درخواست کرده و در ازای این مبلغ مدارک فرد سانحه دیده را نگاه داشته است. همچنین در اعزام این فرد برای جراحی فک و صورت به بیمارستان امیرالمومنین‌(ع) به‌دلیل عدم‌هماهنگی، بیمار یک ساعت و نیم روی برانکارد در راهروی بیمارستان بوده است.

همسر‌ روح‌الله قاسمی می‌گوید: «18 روز در بیمارستان ولیعصر اراک همسرم بستری بود. روز ششم خردادماه ساعت 13:30 ظهر بیمارستان ولیعصر اعلام کرد برای کارهای ترخیص همسرم اقدام کنم. وقتی به صندوق مراجعه کردم اعلام کردند هزینه بیمارستان همسرم 10 میلیون تومان شده است در صورتی‌که ما اصلا فکر نمی‌کردیم باید هزینه‌ای به این میزان پرداخت کنیم. ما در اراک کسی را نمی‌شناختیم که کمک کند تا پول را پرداخت کنیم و بالاخره توانستم چهار میلیون تومان جمع کنم. این اتفاق در حالی است که همسرم بیمه تکمیلی دارد و روز اول سانحه هم به بیمارستان این موضوع را اعلام کردیم اما بیمارستان اعلام کرد این اتفاق سانحه است و به ما مربوط نیست. این اتفاق در حالی رخ داد که آمبولانس از بیمارستان امیرالمومنین برای اعزام بیمار به بیمارستان ولیعصر‌(عج) آمده بود اما مسوولان اجازه ترخیص همسرم را نمی‌دادند و همزمان که شوهرم با حال بد و با اینکه ترخیص شده بود دارویش را پزشک قطع کرده بود و پرشک هم اعلام می‌کرد اگر طولانی‌مدت دارو داده نشود بیمار آمبولی می‌کند.»

همسر فرد آسیب‌دیده می‌گوید: «بعد از گریه‌های فراوان چهار میلیون تومان را از ما گرفتند اما گفتند باید شناسنامه و کارت ملی را گرو بدهید در صورتی که روزی که همسرم دچار سانحه شد در خمین بود و من در تهران بودم و مستقیم از تهران به اراک آمدم و هیچ مدارکی همراهم نبود فقط یک کارت منزلت همراهم بود که آن را بیمارستان از من گرفت.»

روح‌الله قاسمی که بازنشسته آموزش و پرورش است مدارکی که همراه داشته را همراه با چهار میلیون تومان از او می‌گیرند و این موضوع در حالی است که این فرد بیمه تامین اجتماعی است. همسر این فرد سانحه دیده به مشکل دیگری که اشاره می‌کند این است که وقتی بیمار را با آمبولانس به بیمارستان امیرالمومنین‌(ع) انتقال دادیم که هر دو بیمارستان دولتی است، مسوولان آن بیمارستان‌(امیرالمومنین) می‌گفتند چرا بیمار را به اینجا آوردید؟! در صورتی‌که خودشان‌(بیمارستان ولیعصر) با آمبولانس بیمار را برای جراحی فک و صورت اعزام کردند.

در بیمارستان ولیعصر لگن و ران همسرم عمل شد اما فک و صورت باید در بیمارستان امیرالمومنین عمل می‌شد. همسرم در مجتمع به‌دلیل افتادن آسانسور دچار مشکل می‌شود. اما پرستاران بیمارستان گفتند اصلا مصدوم را به این شکل که اورژانس آورده است مجانی برایش کاری انجام نمی‌دهیم در صورتی که بیمارستان دولتی است و این موضع عجیب بود و تمام بیماران می‌گفتند بیمارستان دولتی که نباید پول بگیرد آنهم 10 میلیون تومان! اما مسوولان بیمارستان گفتند فقط برای تصادفی‌ها پول نمی‌گیریم آنهم باید پلیس اعلام کند.»

همسر این فرد شرح ماجرا را به این شکل عنوان می‌کند که 21 اردیبهشت ماه ساعت 12 ظهر همسرم به‌دلیل سهل‌انگاری سرویس کار آسانسور به پایین پرت شد. ما بیمه خدمات درمانی هستیم و بیمه تکمیلی هم برای آتیه‌سازان حافظ است. در بیمارستان به ما تهمت زدند که می‌خواهیم دیه بگیریم در صورتی که ما در بیمارستان بودیم و اصلا سرویس کار یک آسانسور ساختمان قدیمی را نمی‌دانستیم از کجا باید پیدا کنیم!» همسر این مرد می‌گوید: «وقتی رفتم به صندوق بیمارستان ولیعصر، خود صندوق‌دار وقتی قرار شد چهار میلیون تومان پرداخت کنم تعجب کرده بود.»

پسر این فرد هم تاکید می‌کند؛ از دیگر سو روز پنج‌شنبه که تمام اداره‌ها تعطیل هستند قرار بر اعزام گذاشتند و گفتند باید این مبلغ را واریز کنید. همسر مرد سانحه دیده درباره نحوه اعزام بیمارش می‌گوید: «همچنین وقتی به بیمارستان امیرالمومنین با آمبولانس اعزام شدیم گفتند جا نداریم مریض را به خانه ببرید برای روز یک‌شنبه 9 خرداد بیاوریدش در صورتی‌که مریض را بیمارستان ولیعصر به بیمارستان امیرالمومنین اعزام کرده بود و اگر دارو نمی‌گرفت دچار آمبولی می‌شد. یعنی حتی با بیمارستان برای اعزام هماهنگ نشده بود و حتی در نظر نگرفته بودند ما ساکن خمین هستیم. بعد از کلی رایزنی اقوام، بیمار را در بخش جراحی A که برای بیماران قلبی بود بستری کردند و گفتند فعلا تخت نداریم. حتی با اینکه دکترش فرد دیگری بود که متخصص جراحی فک و صورت بود گفتند باید یک دکتر دیگر که تخصصش هم فک و صورت نبود همسرم را عمل کند.»

این فرد تاکید می‌کند با اینکه بیمار اعزامی از بیمارستان بود می‌گفتند جا نداریم! حتی پسر عموی این فرد می‌گوید: «به‌قدری رفتار با مریض بد بود که قابل گفتن نیست. مریض فک و صورت را در بخش جراحی قلب بستری کرده بودند و بعد از ناراحتی فراوان به بخش فک و صورت بردند.»

همسر روح‌الله قاسمی می‌گوید: «یک ساعت و نیم تمام همسرم روی برانکارد با حال نزار که تازه عمل ران و لگن را انجام داده بود در راهروی بیمارستان امیرالمومنین گذاشته شده بود. دارویش را نداده بودند و با لحنی تند می‌گفتند جا نداریم، یعنی حتی بین دو بیمارستان برای یک مریض اعزامی هم هماهنگی نشده بود. تمام بیماران از اتاق‌های‌شان شاهد این ماجرا بودند تا جایی که بعد از فریادهای راننده آمبولانس که می‌خواست برانکارد آمبولانس را ببرد تا بیمار اورژانسی ببرد، تختی آوردند و حتی کادر بیمارستان کمکی نکردند و همراهان بیماران همسرم را روی تخت گذاشتند! تا اینکه یکی از پرستاران گفت از سرپرستاری شکایت کنید.»

همسر این فرد تاکید می‌کند از سویی ما نه پول داریم 10 میلیون تومان برای یک سانحه بدهیم و از سوی دیگر کادر بیمارستان ولیعصر تاکید کرده‌اند تا زمانی که پول را ندهید مدارک را برای بیمه گرفتن به شما پس نمی‌دهیم! همچنین کسی به بیمارستان ولیعصر سر نمی‌زند که برای بیماری که پایش شکسته بود به‌جای وزنه طبی، سه قوطی سرم را به همدیگر بسته بودند و پای بیمار را آویزان کرده بودند!

«امید ایرانیان» طی تماسی که با هر دو بیمارستان ولیعصر‌(عج) و امیرالمومنین‌(ع) داشت نتوانست به نتیجه‌ای برسد زیرا اعلام کردند که اطلاعی از موضوع ندارند اما در بیمارستان امیرالمومنین تایید شد که بخش فک و صورت جا نداشته و مریض را در بخش قلب بستری کرده‌اند و کادر پرستاری اعلام کرد از سوی بیمارستان ولیعصر برای اعزام بیمار هماهنگی نشده بود که مریض یک ساعت و نیم روی برانکارد در راهروی بیمارستان مانده بوده است.

مشکلات حوزه درمان کم نیست اما دو اتفاق به فاصله دو ماه در یک بیمارستان این شبهه را به‌وجود می‌آورد که رسیدگی وزیر بهداشت به مشکلات بیمارستان‌ها چه زمانی قرار است پیگیری شود؟ بیمار قبلی جان خود را از دست داد، این بیمار هنوز 6 میلیون تومان برای سانحه‌ای که مقصرش نبوده بدهکار است و مدارکش در گرو مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha