رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی بیمه ها به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: بیشترین میزان بدهی مربوط به سازمان بیمه سلامت است.

بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی بیمه ها/احداث بیمارستان ۷۹۰ تختخوابی

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی بیمه ها به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: بیشترین میزان بدهی مربوط به سازمان بیمه سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اصغر پیوندی روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه ها و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهارداشت: ۵۳ درصد از جمعیت استان تهران که شامل ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می شود، تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه قرار دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۷ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: یکی از مشکلات و چالش های حوزه درمان، مربوط به تخت های بیمارستانی و اورژانس ها است. زیرا، اورژانس ویترین بیمارستان است و اگر خدمات خوبی در این بخش به بیماران ارائه شود، قطعا آن بیمارستان دارای کارکرد مطلوبی است.

پیوندی از اورژانس بیمارستان های امام حسین(ع) و شهدای تجریش به عنوان شلوغ ترین اورژانس های تهران نام برد و افزود: ازدحام در این اورژانس ها ناشی از مراجعاتی است که از سراسر کشور و حتی کشورهای اطراف به این بیمارستان ها داریم.

وی از افزایش ۱۷۰ تخت مراقبت های ویژه در سال گذشته خبر داد و گفت: با این وجود، از وضعیت استاندارد ملی در تامین تخت های بیمارستانی عقب هستیم و حداقل ۲۲۰۰ تخت بیمارستانی نیاز داریم که به استانداردها برسیم.

پیوندی از احداث بیمارستان ۷۹۰ تختخوابی شهدای تجریش نام برد و افزود: پروژه احداث این بیمارستان را سال گذشته با ۳ درصد پیشرفت فیزیکی از وزارت راه و شهرسازی تحویل گرفتیم و به قرارگاه خاتم دادیم و در حال حاضر ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می کنیم در اواخر سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزوده شدن ۷۹۰ تخت بیمارستانی در محدوده ای از شهر تهران که بیشترین نیاز را دارد، می تواند تاثیر بسزایی در ارائه خدمات درمانی به مردم داشته باشد.

وی همچنین از تفاهم با شرکت های خارجی برای راه اندازی ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در شرق تهران خبر داد و گفت: کار جایابی این بیمارستان انجام شده و بزودی احداث آن آغاز می شود.

پیوندی از احداث دو بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و ۲۶۰ تختخوابی در جنوب شرق و جنوب تهران خبر داد و افزود: بالغ بر ۴۱ هزار مترمربع بهسازی و نوسازی فضاهای بیمارستانی و اورژانس را انجام داده ایم.

وی در ادامه به وضعیت بدهی بیمه ها به عنوان چالش پیش روی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارائه خدمات به مردم نام برد و گفت: بیمه ها در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی این دانشگاه بدهکارند که بیشترین میزان آن با ۱۷۰ میلیارد تومان متعلق به سازمان بیمه سلامت است.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha