رئیس پلیس فتا گفت:شناسایی هایی در مورد حملات سایبری اخیر انجام شده و یک نفر نیز دستگیر شد.

شناسایی و دستگیری در مورد حملات سایبری اخیر/ 35 درصد جرایم سایبری مرتبط با تلگرام است

سلامت نیوز:رئیس پلیس فتا گفت:شناسایی هایی در مورد حملات سایبری اخیر انجام شده و یک نفر نیز دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان ،سردار کمال هادیان فر روزیکشنبه در حاشیه همایش روسای پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع هشت حمله سایبری از چهارم خرداد تا روز گذشته اظهار داشت: این حملات از سه کشور با تمرکز عربستان رخ داده که سایت هدف مرکز آمار ایران بوده است.

وی ادامه داد: هکر مورد نظر عنوان داعس داشته که به اشتباه برخی ها فکر کردند داعش است و عامل حملات سایبری را داعش معرفی کردند که این موضوع دروغ بوده و این حملات ربطی به داعش ندارد.

به گفته رئیس پلیس فتا عربستان پشت این ماجرا نیست و سه مجرم سابقه دار این حملات را انجام داده اند ما نیز مدارکمان را به پلیس فتای عربستان ارسال  کرده ایم.

هادیان فر با بیان اینکه سامانه های ایران امن هستند و هیچ سرقت اطلاعاتی صورت نگرفته است، گفت: دو سایت مورد دی فیف قرار گرفته اند که هکرهای آنها شناسایی شدند و شش سایت دیگر نیز در حمله دی فیف لوگو و پنجره درگاه اصلی آنها جا به جا شده است.

به گفته هادیان فر سایتهای ایرانی کار خود را بلافاصله از سر گرفتند و به صاحبان سامانه های دارای ضعف تذکرات لازم داده شد.

وی با بیان اینکه هیچ حمله سازمان یافته ای در کشور رخ نداده است، افزود: این هکرها احساسی عمل کرده و احتمالا آی پی های داخل را زامبی کرده اند. البته در این رابطه پلیس فتا دستگیری داشته است.

رئیس پلیس فتا با اعلام اینکه 35 درصد جرائمی که پلیس فتا به آن رسیدگی می کند مربوط به تلگرام است، افزود: میزان این جرائم نسبت سال گذشته 47.5 درصد افزایش داشته است.

هادیان فر با اعلام اینکه ایران 15 کاربر فعال تلگرام دارد، تأکید کرد: اگر چه گفته می شود 23 میلیون ایرانی در تلگرام حضور دارند اما هنوز سرورهای این شبکه اجتماعی به ایران منتقل نشده است.

وی با بیان اینکه پلیس در رصدهای روزانه با تخلفات فضای مجازی برخورد می کند، گفت: اطلاعات، شماره حساب و شماره تلفن مجرمان در فضای مجازی وجود دارد و رصد آنها کار دشواری نیست. درحال حاضر با تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز برخورد می کنیم. در این حوزه میزان برخورد با سایتها و شبکه های متخلف 62.5 درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha