سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۸

اضطراب، افسردگی و بی‌اشتهایی تحصیلی مهمترین اختلالات روانی در کشور هستند.

لامعلی افروز رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: اختلالات روانی مثل اضطراب، افسردگی و بی اشتهایی تحصیلی از مهمترین از اختلالات روانی در کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان این که بی‌اشتهایی تحصیلی در پسرها به طور قابل توجهی بیشتر است، گفت: همسرگریزی و طلاق نیز از مهمترین مسائل خانواده‌هاست و لازم است که اقدامات پیشگیرانه برای خانواده‌ها داشته باشیم.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته برای هر 300 تا 500 خانواده یک روانشناس وجود دارد در حالی که تعداد مشاوران روانشناسی در کشور کم است و کشور به 17هزار مشاور متخصص نیاز دارد.

افروز اضافه کرد: اضطراب، ‌افسردگی، بی‌اشتهایی تحصیلی در دنیا فراگیر است و درصد قابل توجهی از افراد که دچار بی اشتهایی تحصیلی هستند پسران هستند ولی میزان افسردگی و اضطراب در زنان متأهل بیشتر است.

افروز اضافه کرد: در کنکور، دختران 70 درصد شرکت می‌کنند و پسران فقط 30 درصد به دلیل اینکه دختران دوست دارند از خانه بیرون آیند و وارد محیط اجتماعی و دانشگاهی شوند میل به تحصیل در آنها بیشتر است و برای هر هزار دختر ، 1018 پسر وجود دارد و برای هر 100 دختر که ثبت احوال شناسنامه صادر می‌کند، برای 105 پسر شناسنامه صادر می‌شود و آمار دختران نسبت به پسران در دنیا کمتر است ولی طول عمر زنان از مردان بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha