دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 184092

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، از نمایندگان مجلس دهم درخواست کرد برای پرستاران قانون جدید تصویب نکنند و پیگیر قانونی باشند که ۹ سال است جامعه پرستاری انتظار اجرایی شدن آن را دارد.

درخواست پرستاران از مجلس دهم

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، از نمایندگان مجلس دهم درخواست کرد برای پرستاران قانون جدید تصویب نکنند و پیگیر قانونی باشند که ۹ سال است جامعه پرستاری انتظار اجرایی شدن آن را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، وحید نصیری، اظهارداشت: جامعه پرستاری از مجلس دهم انتظار دارد که وظیفه نظارتی خودش را برای اجرایی شدن قوانین حوزه پرستاری، به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به تصویب دو قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت و تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تاکید کرد: قانون ارتقای بهره وری در دولت نهم اجرایی شد اما متاسفانه به صورت کامل اجرا نشده و همه مشمولین ماده ۱۶ قانون نظام پرستاری را شامل نمی شود.

نصیری با انتقاد از اینکه بند مشاغل سخت و زیان آور قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت به صورت کامل اجرایی نشده است، افزود: متاسفانه در وزارت بهداشت دولت یازدهم به دنبال حذف و مشروط کردن برخی از بندهای این قانون هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی سازمان نظام پرستاری در ادامه به تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در تابستان سال ۸۶ تصویب شده است اشاره کرد و اظهارداشت: اجرای قوانینی که به تایید شورای نگهبان می رسد، وظیفه دولت است. در حالی که وزارت بهداشت دولت یازدهم، اجرای این قانون را برای خود «حق» می داند.

نصیری با عنوان این مطلب که همه ساز و کارهای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری فراهم شده است، گفت: متاسفانه دولت یازدهم عزمی برای اجرای این قانون ندارد.

وی افزود: انتظاری که از مجلس دهم داریم، این است که وظیفه نظارتی و پیگیری مصوبات خودشان را به نحوه احسن انجام دهند. زیرا، مردم با هزاران امید به آنها رای داده اند که شاهد اجرای قانون باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha