سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 18411

محققان آمریکایی در تحقیقات دریافتند که مقداری کثیفی پوست برای سلامت بدن و جلوگیری از التهاب زخمها مفید است.

دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند که گونه ای باکتری از خانواده استافیلوکوکها قادر است از ایجاد واکنشهای مولکولی که منجر به التهاب می شوند جلوگیری کند. مولکولی که موجب این التهابها می شود "اسید لیپوتیکویک" (LTA) نام دارد که روی سلولهای "کراتینوسیت" عمل می کند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "نتایج شگفت انگیز این تحقیقات یک پایه مولکولی را برای درک فرضیه بهداشت ارائه می کند. تاکنون اطلاعات کمی در خصوص فرایند بهبود زخمها در دسترس بود."

اصطلاح "فرضیه بهداشت" بیان می کند که محیطهای کاملا ضدعفونی شده ای که بسیاری از کودکان کشورهای توسعه یافته در آنها رشد می کنند رقم ابتلا به آلرژیها را افزایش می دهند. به این ترتیب در این محیط که به دور از محیط طبیعی است، باکتریها و ویروسها به سرعت تغییر ماهیت داده و جهش می یابند و هزاران گونه جدیدی را ایجاد می کنند که در مقابل داروها بسیار مقاوم بوده و بسیار خطرناک هستند.

براساس گزارش نیچر پزشکی، به گفته این محققان برخورداری از یک جمعیت باکتریها بر روی پوست بدن از فرایندهای التهابی ناشی از ایجاد زخم جلوگیری می کند. به همین علت نباید پوست را بیش از حد تمیز نگه داشت. در حقیقت مقداری کثیفی برای سلامت بدن مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha