مسئول گروه آمار پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی در فروردین امسال جان هزار و 335 نفر را گرفت، گفت: استان فارس نیز بیشترین آمار کشته‌های رانندگی را به خود اختصاص داده است.

سلامت نیوز:مسئول گروه آمار پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی در فروردین امسال جان هزار و 335 نفر را گرفت، گفت: استان فارس نیز بیشترین آمار کشته‌های رانندگی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سلامتن نیوز به نقل از فارس،علی خادمی  در ارتباط با آمار متوفیان و مصدومین ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی کشور طی فروردین ماه سال جاری، اظهار داشت: در این مدت 313 نفر در محورهای درون‌شهری، 903 نفر در محورهای برون‌شهری و 113 نفر در مسیرهای جاده‌ای و روستایی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و به طور کلی حوادث رانندگی در فروردین امسال جان حدود هزار و 335 مسافر را گرفته است.

وی افزود: استان‌های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و گیلان دارای بیشترین آمار متوفیان مربوط به تصادفات رانندگی بودند که در این میان استان فارس با اختصاص آمار 126 نفری بیشترین تعداد متوفیان را به خود اختصاص داده است.

مسئول گروه آمار پزشکی قانونی کشور در ارتباط با تعداد مصدومین تصادفات رانندگی بیان داشت: در فروردین ماه امسال 26 هزار و 421 نفر در تصادفات مصدوم شده که 8 هزار و 596 مورد زن و 17 هزار و 825 نفر مرد بوده‌اند.

خادمی گفت: بیشترین آمار مصدومین نیز مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران بوده است که تهران و فارس رتبه نخست تعداد مصدومین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در مورد مقایسه آمار متوفیان و مصدومین ناشی از حوادث رانندگی در فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته، گفت: در فروردین سال 95 هزار و 335 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده که این رقم در فروردین 94 هزار و 336 نفر بوده است به عبارتی تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات یک دهم درصد کمتر شده است.

مسئول گروه آمار پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال 95 نیز 2 هزار و 421 نفر در تصادفات مصدوم شده که این رقم در سال گذشته 25 هزار و 204 نفر بوده است لذا تعداد مصدومان تصادفات در فروردین سال 95 نسبت به مدت مشابه سال پیش 4.8 درصد افزایش یافته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha