نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با انتقاد از اینکه سال‌ها است با معضل آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب روبرو هستیم، بر ضرورت ورود وزارت نیرو به حل این مشکل و احداث تصفیه‌خانه تاکید کرد.

آبیاری شبانه مزارع جنوب تهران با فاضلاب

سلامت نیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با انتقاد از اینکه سال‌ها است با معضل آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب روبرو هستیم، بر ضرورت ورود وزارت نیرو به حل این مشکل و احداث تصفیه‌خانه تاکید کرد.

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خانه ملت، در مورد اظهارات رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مبنی بر اینکه برای احداث شبکه فاضلاب شهرک رسالت به 12 میلیارد اعتبار نیاز است، گفت: با توجه به مسئولیتی که وزارت نیرو در سراسر کشور دارد به نظر می رسد تامین این مبلغ از توان این دستگاه خارج است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که معمولا بخشی از هزینه احداث شبکه فاضلاب در پایتخت از شهروندان اخذ می‌شود بهتر است وزارت نیرو  با استفاده از منابع بانکی اقدام به احداث شبکه فاضلاب در جنوب تهران نماید و سپس این مبلغ را روی قبوض آب تحت عنوان فاضلاب بهاء به تدریج از شهروندان دریافت کرده و از این طریق اقساط وام  مربوطه را پرداخت نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با تصفیه آب فاضلاب می‌توان مشکل آبیاری مزارع پایتخت را رفع کرد، تصریح کرد: امکان اینکه استخرهایی در مزارع ایجاد شود و فاضلاب را قبل از استفاده تصفیه کرد وجود دارد ولی به دلیل پرهزینه بودن این اقدام متولی خاصی برای این کار وجود ندارد؛ به طور حتم کشاورزان و بهره برداران از مزارع باید این هزینه را پرداخت کنند که این قشر نیز از پس هزینه عملیاتی کردن آن بر نمی آیند.

وی با بیان اینکه کشاورزان در مواقع خشکسالی از سرناچاری اقدام به آبیاری مزارع با فاضلاب می‌کنند، ادامه داد: در مواقعی که با فراوانی نزولات جوی مواجه هستیم کشاورزان برای آبیاری مزارع مشکلی ندارند اما در مواقع خشکسالی و کاهش نزولات جوی کشاورزان از سرناچاری شبانه و بدون اطلاع مسئولان ذی ربط اقدام به این کار می‌کنند، البته وسعت مزارع نیز مزید بر علت شده زیرا باید افراد زیادی به صورت شبانه روزی بر این موضوع نظارت داشته باشند.

مصری  با انتقاد از اینکه سال‌ها است با معضل آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب روبرو هستیم، افزود: از آنجایی که این موضوع با سلامت شهروندان در ارتباط است و همچنین ممکن است منجر به شیوع بیماری های واگیردار در پایتخت شود بنابراین بهتر است با تصفیه آب های نامتعارف مانند فاضلاب، مدیریت منابع آب و همچنین احداث شبکه فاضلاب این مشکل را هر چه سریعتر رفع کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته وزارت بهداشت نیز به طور مداوم  آب های استفاده شده برای آبیاری مزارع را  مورد آزمایش قرار  داده و همچنین با تشدید نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی محصولات آلوده را امحا کرده تا به سفره مردم وارد نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha