کیفرخواست پرونده آتش‌سوزی مرگبار خیابان جمهوری، پس از دو سال و نیم صادر شد.

کیفرخواست برای پرونده آتش‌سوزی مرگبار خیابان جمهوری

سلامت نیوز: کیفرخواست پرونده آتش‌سوزی مرگبار خیابان جمهوری، پس از دو سال و نیم صادر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه «ایران»، عباس جعفری دولت‌آبادی - دادستان تهران - با اعلام این خبر گفت: از آنجا که پیگیری حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری که منجر به مرگ 2 زن شد برای دادستانی بسیار اهمیت داشت به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت و پس از حدود دو سال و نیم سرانجام کیفرخواست پرونده صادر شد و بزودی نیز مراحل رسیدگی در دادگاه آغاز خواهد شد.

این حادثه صبح 29 دی 1392 در یک کارگاه تولید پوشاک واقع در طبقه پنجم یک ساختمان رخ داد. همان موقع 7 زن و مرد گرفتار در میان شعله‌های آتش برای فرار از پنجره ساختمان به بیرون آویزان شده بودند که ناگهان دو تن از آنها به نام‌های نسرین و آذر تعادل خود را از دست داده و پس از سقوط به طرز دلخراشی جان باختند. دقایقی بعد نیز آتش‌نشانی به کمک گرفتاران آمد و آنها را نجات داد.

در حالی که انتشار اخبار و تصاویر این حادثه دلخراش باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده و مردم منتظر پاسخی از سوی مسئولان بودند مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی و شورای شهر با تشکیل کمیته ویژه به بررسی این حادثه پرداختند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: نقص فنی در نردبان آتش‌نشانی باعث شد دو کارگر زن جان خود را از دست بدهند. حافظی گفت: متأسفانه ساختمان‌های پایتخت ایمن نیستند و احتمال بروز و تکرار چنین فجایعی دور از ذهن نیست.

شهردار تهران نیز کمیته‌ای مرکب از همه مسئولان و مدیران شهری و معاونان فنی و رئیس سازمان آتش‌نشانی و همه ایستگاه‌های مربوطه تشکیل داد تا پس از بررسی همه جوانب نظر قطعی را اعلام کنند.

با توجه به اهمیت این پرونده و ورود دادستان به ماجرا سرانجام مدتی بعد کارشناسان پس از بررسی دقیق، سازمان آتش‌نشانی را به علت نداشتن مهارت کاربران در استفاده از تجهیزات امداد و نجات مقصر اصلی حادثه مرگ دو کارگر زن معرفی کردند. این در حالی است که سخنگوی آتش‌نشانی نیز اشکال فنی در قطعات رایانه‌ای را علت به موقع نرسیدن نردبان برای کمک به قربانیان اعلام کرد.

مدتی پس از این حادثه هولناک، مدیر عامل وقت آتش‌نشانی تهران نیز برکنار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha